În ultima săptămână, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislaţia în vigoare, în domeniu, în magazinele lanţului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii ţări, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Bright as a new penny", aşa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepţional.
Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepţie, nou, bine întreţinut. Alte sancţiuni, aceleaşi abateri!
A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii.
Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicaţii şi alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi.
Strig eu în numele consumatorilor: Respectaţi-ne!", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Potrivit sursei citate, au fost controlate 256 de magazine, aparţinând lanţului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le administrează în ţara noastră. Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni:
-333 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
-110 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializarea produselor alimentare neconforme, în valore de peste 100.000 lei
-oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 29 de unităţi
-închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 6 magazine, din judeţele Bacău (4 unităţi), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).
Neregulile constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor, s-au referit la:
-comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
-comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
-comercializarea unor produse congelate cu exces de gheaţă şi modificări organoleptice
-comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă)
-comercializarea unor ouă sparte, în cofraj
-depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment
-utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf
-utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse
-folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
-deficienţe de etichetare a produselor alimentare şi nealimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.)
-comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
-nerespectarea regimului promoţiilor (nu se menţionează perioada în care se derulează promoţia, nu există la vânzare produsul de referinţă pentru pachetele multi pack)
-folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate
-nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
-neafişarea ingredientelor cu potenţial alergen al produselor care se vindeau vrac
-lipsa afişării preţului unor produse, la raft
-existenţa unor neconcordante între preţul produsului de la casa de marcat şi cel de la raft, se mai arată în comunicat.
1. Preturi
(mesaj trimis de Păgubitul în data de 05.09.2022, 19:23)
Dar pentru prețuri control este?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.09.2022, 19:47)
Dacă nu-ți convine cumpără din altă parte.