Compania de transport aerian "British Airways" (BA) va închide peste 15 agenţii de voiaj şi un centru de rezervare a biletelor de călătorie prin telefon, din Belfast, măsură în urma căreia vor fi dis-ponibilizaţi 400 de salariaţi. Decizia închiderii este urmarea reducerii drastice a interesului clienţilor pentru astfel de unităţi.
BA are, în Marea Britanie, o reţea de 17 agenţii de voiaj, care va fi închisă pînă în august, iar astfel vor rezulta 300 de disponibilizaţi. Restul de 100 sînt salariaţii centrului de rezervare din Belfast. Unităţile la care renunţă compania înregistrează pierderi de circa 3 milioane de lire sterline anual, ca urmare a faptului că cei mai mulţi clienţi recurg la rezervări prin Internet. Oficialii BA spun că fiecare salariat afectat va putea să solicite un post în cadrul companiei aeriene.
Directorul comercial al BA, Martin George, a afirmat că solicitările de bilete prin telefon au scăzut cu 60% din 2001 pînă în prezent, adică de la 15 milioane de rezervări, la 6 milioane. Aproximativ 1.400 de angajaţi ai centrelor de rezervare prin telefon din Glasgow şi Londra şi-au pierdut locul de muncă în 2004, cînd unităţile respective au fost închise. Mai există două astfel de centre în Manchester şi Newcastle, care numără 700 de salariaţi.