"Barclays" Plc va cere unui număr de 7.000 de clienţi din rândul companiilor să realizeze mai multe tranzacţii cu banca britanică sau să îşi caute altă instituţie financiară parteneră, în condiţiile în care vrea să-şi păstreze doar clienţii care îi aduc profituri semnificative, transmite Bloomberg.
În luna decembrie, "Barclays" a lansat un nou sistem informatic, Flight Deck, care listează clienţii diviziei de trading în funcţie de rentabilitatea capitalului, ceea ce îi permite băncii să prioritizeze cele mai avantajoase relaţii de afaceri şi să le excludă pe cele mai puţin profitabile.
Începând din 2014, "Barclays" a renunţat la 17.000 de clienţi, în condiţiile în care reglementările mai stricte de capital au redus rentabilitatea relaţiilor cu companiile mai mici. Noul sistem informatic a identificat alţi 7.000 de clienţi care ar putea fi nevoiţi să renunţe la relaţia cu "Barclays".
Băncile globale de investiţii, precum "Citigroup" Inc. şi "HSBC Holdings" Plc, au renunţat la clienţii mici şi caută o cotă mai mare pe piaţa afacerilor cu elita managerilor de fonduri.