Astăzi a avut loc o primă întâlnire de lucru în format online cu privire la proiectarea drumurilor expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi) şi Constanţa- Tulcea, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Întâlnirea a fost iniţiată de beneficiarul acestor investiţii, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care are în derulare contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, respectiv a proiectului tehnic pentru cele două drumuri expres, fiind invitate autorităţile şi instituţiile teritoriale implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectelor.
Din partea Consiliului Judeţean Tulcea, s-au alăturat întâlnirii administratorul public al judeţului, Vasile Strat, arhitectul şef al judeţului, Cristian Ionescu Preotu, directorul Direcţiei de Investiţii din cadrul Consiliului Judeţean Tulcea, Nicu Mihai, dar şi Lucian Simion, consilierul preşedintelui Horia Teodorescu, alături de preşedintele ADI ITI Delta Dunării, Ilie Petre.
Astfel, s-au prezentat variantele alternative de traseu ale drumurilor expres pentru a fi semnalate orice probleme sau constrângeri pe care proiectanţii Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (pentru drum expres Tulcea-Cataloi) şi Asocierea Search Corporation SRL - Egis Romania SA (pentru drum expres Constanţa-Tulcea) trebuie să le aibă în vedere în faza de proiectare pentru alegerea alternativei optime de traseu.
În sprijinul acestora, reprezentaţii autorităţilor locale urmează să înainteze propuneri şi să semnaleze eventualele probleme în ceea ce priveşte proiectarea viitoarelor drumuri expres.
"Lucrurile se pun în mişcare, am purtat discuţii cu proiectanţii referitoare la diversele variante de traseu ale drumurilor expres, astfel încât să alegem varianta optimă. Acest tronson de drum expres este deosebit de important pentru Tulcea, pentru noi toţi tulcenii, pentru că ne va lega judeţul de ţară, mai ales odată cu finalizarea podului Tulcea-Brăila. Aceste demersuri nu se fac doar pentru o porţiune de drum, se fac pentru dezvoltarea judeţului, pentru creşterea numărului de turişti şi pentru siguranţa conducătorilor auto. Ştiu că aceste faze premergătoare execuţiei sunt anevoioase, dar sunt necesare pentru investiţii de asemenea anvergură şi vreau să asigur tulcenii că le vom finaliza la termen", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.
1. Nu e Tulcea - Cataloi
(mesaj trimis de Cristian în data de 15.01.2021, 16:39)
E de fapt drumul intre pod Braila - Jijila - Cataloi - Tulcea cu iesire in E87 Tulcea - Constanta
Aceasta investitie e de domeniul fantasticului - drumul trebuie realizat printre niste dealuri.. Romania nu e in stare la ora actuala nici sa construiasca in teren plan..
Plus ca si drumul de la pod Braila pana la Jijila e pus sub semnul intrebarii (nici nu s-au apucat de exproprieri). Daca se apuca le ia 10 ani sa-l faca - sunt vreo 17 km de drum, cu viaducte, sensuri giratorii si alte chestii din astea.
Cred ca vor sa atribuie studiul de fezabilitate de asta s-au intalinit..
1.1. Pentru ca (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 16.01.2021, 08:55)
Pentru ca podul peste Dunăre să nu devina un fel de pod Basarab (care vine de nicăieri și duce către nicăieri) e nevoie de drumuri expres serioase, exclus ce avem în prezent pe zona de nord a Dobrogei.