"Anheuser-Busch InBev" ("AB InBev"), cel mai mare producător de bere la nivel mondial, a vândut obligaţiuni de 46 de miliarde de dolari în cadrul unei emisiuni de bonduri corporative care ar putea deveni cea mai mare la nivel mondial. Banii astfel obţinuţi sunt destinaţi finanţării "preluării SABMiller", pentru care cumpărătorul a împrumutat 75 de miliarde de dolari.
"AB InBev" a primit comenzi record, de 110 miliarde de dolari, din partea investitorilor, ceea ce i-a permis să reducă randamentele suficient ca să obţină diminuarea cu circa 100 de milioane de dolari a costurilor anuale din dobânzi, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
Compania braziliano-belgiană ar mai putea atrage finanţare şi în alte monede, astfel că emisiunea de obligaţiuni ar putea depăşi suma de 49 de miliarde de dolari obţinută de "Verizon Communications" Inc. în urmă cu doi ani, în cadrul celei mai mari vânzări de obligaţiuni efectuată vreodată de o companie.
În toamna lui 2015, "AB InBev" a decis să preia "SABMiller" pentru circa 110 miliarde de dolari, tranzacţie care va forma gigantul mondial al berii, cu o cotă de 30% pe piaţa globală. În cadrul tranzacţiei, mărcile Peroni şi Grolsch, deţinute de "SABMiller", vor fi vândute.
Peroni şi Grolsch sunt două dintre cele patru branduri globale de bere ale "SABMiller", celelalte două fiind Miller Genuine Draft şi Pilsner Urquell.
Împreună, "AB InBev" şi "SABMiller" vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, respectiv de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial, grupul olandez "Heineken" NV. Noua entitate va distribui o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster şi cea chineză Snow, cea mai vândută din lume.