ABN Systems International, compania deţinătoare a singurului brand 100% românesc de accesorii telecom şi produse Smart Home, Tellur, şi-a propus creşterea exporturilor acestui brand propriu, prin accederea pe noi pieţe din India, Turcia, statele din Orientul Apropiat şi fosta URSS, în următorul an. Totodată, în state unde produsele Tellur se vând deja pe platforme online, ABN System urmăreşte să dezvolte relaţii de business şi cu parteneri şi distribuitori, fiind vorba de pieţe precum Franţa, Spania, Italia, şi ţările Benelux, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit estimărilor ABN Systems International, vânzările totale de produse din gamele brandului propriu, Tellur, atât în România, cât şi pe pieţe externe, sunt aşteptate să se situeze între 25 şi 28 milioane de lei (5,05 - 5,65 milioane de euro), pentru anul 2021. Pentru anul 2020, vânzările Tellur s-au ridicat la nivelul de 19,51 milioane de lei (3,94 milioane de euro).
Strategia de dezvoltare a companiei pentru intervalul 2021-2022 vizează accelerarea exporturilor şi creşterea portofoliului de produse, cu un accent din ce în ce mai mare pe creşterea componentei de vânzări aferentă brandului Tellur. Creşterea exportului va urmări atât extinderea vânzărilor în pieţele actuale, cât şi extinderea numărului pieţelor de desfacere pe care este prezenta compania. De la începutul acestui an, ABN Systems a accesat pieţele din Cehia, Ţările de Jos, Portugalia, SUA şi a demarat deja demersurile de intrare în Turcia şi India.
"În pofida climatului de incertitudine care se menţine în economia globală, pe fondul pandemiei COVID-19, rezultatele noastre de vânzări pe pieţe externe au fost excelente, în primul semestru al acestui an, şi avem toate motivele să ne aşteptăm la rezultate similare pentru cea de-a doua parte a anului. Extinderea rapidă a vânzărilor pe pieţele externe este rodul investiţiilor ample pe care compania noastră le-a făcut în infrastructura de business în anii anteriori, dar şi al nivelului ridicat de flexibilitate şi capacităţii de adaptare la particularităţile fiecărei pieţe în parte. Vedem un potenţial de creştere semnificativă a vânzărilor la export şi ne propunem ca, şi în anii următori, să continuam strategia de extindere pe noi pieţe de desfacere, precum şi creşterea pe pieţele în care suntem deja prezenţi," consideră George Barbu, CEO al ABN Systems International.
În privinţa celor mai de succes produse pe plan extern, domină echipamentele din gama audio, care ocupă locul întâi la nivelul valorii de vânzare, respectiv locul al treilea ca volum de bucăţi vândute. Astfel, cele mai căutate produse Tellur peste hotare sunt: (1) Casca Bluetooth Tellur Vox55, (2) Termostatul Smart WiFi Tellur, (3) Boxa Bluetooth Callisto, şi (4) Casca Tellur Bluetooth Vox 10.