Deşi 95% dintre angajaţi consideră că este util să lucreze cu inteligenţa artificială generativă, aproximativ 60% dintre ei sunt, de asemenea, îngrijoraţi de pierderea locului de muncă, de stres şi de epuizare, se arată într-un nou studiu realizat de Accenture.
Studiul arată că liderii de afaceri trebuie să privească dincolo de modul în care inteligenţa artificială generativă afectează sarcini şi roluri specifice şi, în schimb, să înceapă să extindă impactul acestei tehnologii prin reproiectarea proceselor din cadrul organizaţiilor lor, precum şi a modului în care oamenii percep munca.
Pentru a atinge acest obiectiv, liderii trebuie să înveţe noi metode de leadership, care să genereze valoare economică, să stimuleze creşterea afacerii şi să aducă beneficii angajaţilor. Cu toate acestea, două treimi dintre directori consideră că nu dispun de expertiza necesară pentru a valorifica pe deplin puterea transformatoare a inteligenţei artificiale generative.
Studiul, "Work, workforce, workers: Reinvented in the age of generative AI, evidenţiază opiniile contradictorii ale organizaţiilor cu privire la modul în care se poate atinge potenţialul inteligenţei artificiale generative şi arată diferenţa dintre percepţia angajaţilor şi cea a directorilor de companii cu privire la impactul inteligenţei artificiale la locul de muncă. În timp ce aproape 60% dintre angajaţi îşi fac griji cu privire la faptul că inteligenţa artificială le va elimina locurile de muncă, mai puţin de o treime dintre directorii executivi consideră că eliminarea locurilor de muncă este o preocupare pentru oamenii lor. În plus, trei sferturi dintre organizaţii nu dispun de strategii care să conducă la rezultate şi experienţe pozitive pentru angajaţi.
"Inteligenţa artificială generativă are potenţialul de a transforma modul în care lucrăm, dar este esenţial să ne amintim că succesul acestei tehnologii depinde de oameni. Trebuie să ne concentrăm nu doar pe modul în care inteligenţa artificială poate îmbunătăţi eficienţa, ci şi pe modul în care poate îmbunătăţi experienţa angajaţilor. În timp ce inteligenţa artificială poate prelua anumite sarcini, ea nu poate înlocui creativitatea, empatia şi leadershipul uman. Prin urmare, este important să investim în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor noştri şi să ne asigurăm că ei se simt valorizaţi şi susţinuţi în această eră a inteligenţei artificiale", a declarat Raluca Burghelea, Country Managing Director, Accenture România.
"Reinventatorii" sunt cei care conduc schimbările esenţiale
Doar 9% dintre companii sunt "lideri" în ceea ce priveşte capacităţile lor de reinventare şi modul în care maximizează potenţialul inteligenţei artificiale generative pentru a creşte profitul, crescând în acelaşi timp competenţa şi nivelul de confort al oamenilor cu această tehnologie. Mai mult de jumătate dintre aceşti "reinventatori" iau măsuri pentru a remodela forţa de muncă prin reproiectarea rolurilor în jurul IA generativă, iar trei sferturi dintre ei îşi implică în mod activ oamenii în eforturile de schimbare ale companiei. În plus, aproape jumătate (47%) dintre "reinventori" se gândesc deja la scară mai mare - recunoscând că procesele lor vor necesita schimbări semnificative pentru a valorifica pe deplin inteligenţa artificială generativă.
"Inteligenţa artificială generativă are un impact mai profund decât orice altă tehnologie care a venit înaintea ei. Studiul nostru subliniază necesitatea ca organizaţiile să aibă o strategie de reinventare a inteligenţei artificiale generative care să abordeze întregul lanţ valoric, nu doar rolurile şi sarcinile în care IA poate spori sau automatiza modul în care operăm deja", a declarat Paul Daugherty, director de tehnologie şi inovare, Accenture. "Trebuie să ne uităm la extinderea IA printr-o lentilă holistică care să reimagineze modul în care se face munca, cum să conduci o forţă de muncă prin această schimbare şi cum poate fi o experienţă mai bună pentru toţi."
Ca parte a strategiei lor de reinventare, companiile de top se pregătesc să construiască o forţă de muncă agilă, investind în cartografierea competenţelor şi în integrarea datelor, astfel încât să dispună de informaţii predictive pentru a asigura combinaţia potrivită de competenţe pentru a creşte capacităţile angajaţilor lor şi pentru a-şi dezvolta afacerea. Este de două ori mai probabil ca acestea să investească în creşterea competenţelor soft ale oamenilor, alături de competenţele tehnice, şi de două ori mai probabil să anticipeze creşteri ale productivităţii forţei de muncă de 20% sau mai mult în următorii trei ani. Prin această abordare, organizaţiile pot crea 10,3 trilioane de dolari în valoare economică globală suplimentară până în 2038.
Abordarea agilă trebuie să înceapă de la vârf. Pentru ca liderii să reuşească să aducă cu succes o schimbare de o asemenea amploare în organizaţia lor, trebuie să se asigure că munca - nu doar ceea ce fac, ci şi modul în care o fac - funcţionează pentru toată lumea. Aproape toţi angajaţii intervievaţi (94%) au declarat că sunt pregătiţi să înveţe abilităţi de inteligenţă artificială generativă, deşi doar 5% dintre organizaţii oferă instruire la scară largă. Având în vedere că IA învaţă atât din date, cât şi din interacţiunile cu oamenii, care sunt responsabili de "învăţarea" maşinilor, dezvoltarea acestei capacităţi şi încurajarea unei culturi de "a învăţa să înveţi" este primordială.
Pe măsură ce viitorul muncii continuă să evolueze, abordările centrate pe oameni, inclusiv implicarea activă a angajaţilor pentru a înţelege şi a acţiona în funcţie de preocupări şi pentru a crea încredere, vor diferenţia organizaţiile de top atât în ceea ce priveşte performanţa, cât şi cultura.
1. prostimea manipulata
(mesaj trimis de Neamtul53 în data de 30.01.2024, 20:51)
in max 20 de ani jumatate dintre angajati vor deveni someri datorita robotizarii ,atunci sa vad ce parare au despre AI ,mare e gradina ....