Companiile ACS (Spania) şi Atlantia (Italia) au anunţat miercuri că vor depune o ofertă comună pentru preluarea Abertis, încheind astfel un potenţial război al ofertelor pentru cel mai mare operator de autostrăzi din Spania, o tranzacţie care va crea cel mai mare dezvoltator privat de infrastructură din lume, transmit Bloomberg şi Reuters.
Conform noilor condiţii, Atlantia va retrage oferta sa pentru Abertis, iar Hochtief, subsidiara germană a companiei de construcţii ACS, va face o ofertă în numerar de 18,36 miliarde de euro, care evaluează Abertis la 18,22 miliarde de euro (22,5 miliarde de dolari).
Atlantia şi ACS vor crea un holding, în valoare de şapte miliarde de euro, în care italienii vor deţine 50% plus o acţiune, ACS va avea 30%, iar Hochtief restul.
ACS va subscrie la majorarea de capital a Hochtief, achiziţionând acţiuni la preţul de 146,42 euro per titlu. Apoi va vinde acţiunile Hochtief către Atlantia, în valoare de 2,5 miliarde de euro, astfel încât grupul italian va deţine o participaţie de aproape 25%.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat că un grup de bănci, inclusiv Credit Suisse, BNP Paribas, JP Morgan şi UniCredit, au aranjat pentru această tranzacţie un pachet de finanţare de 14 miliarde de euro.
Abertis gestionează 8.650 kilometri de autostrăzi, inclusiv în Franţa, Spania, Italia, Brazilia şi Chile.
Miercuri, acţiunile Hochtief au urcat la Bursa din Frankfurt cu 4%, în timp ce titlurile Abertis şi ACS au fost suspendate de la tranzacţionare.
Prin această preluare, Atlantia, controlată de familia Benetton, vrea să creeze cel mai mare dezvoltator privat de infrastructură din lume, cu o capitalizare de piaţă combinată de peste 40 de miliarde de euro.
Şi autorităţile antitrust ale Uniunii Europene au aprobat necondiţionat oferta companiei italiene Atlantia SpA , de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, apreciind că tranzacţia nu va afecta concurenţa.
"Putem aproba tranzacţia, deoarece analiza noastră, conform procedurilor de fuziune din UE, a relevat că piaţa europeană a concesiunii autostrăzilor va rămâne competitivă", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.