În ultima perioadă, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat acţiuni de control la operatori economici importanţi din diferite domenii de activitate, conform unui comunicat remis astăzi redacţiei. Dintre aceştia îi menţionăm pe SC HERVIS SPORTS AND FASHION SRL, AGRANA ROMÂNIA SRL şi SC OMV PETROM MARKETING SRL, pentru a verifica modul în care aceştia respectă legislaţia în vigoare, în domeniu, în timpul actului comercial.
Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat diverse sancţiuni, după cum urmează:
-amenzi contravenţionale în valoare totală de 172.000 lei
-2 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializarea produselor neconforme (măsură în care este inclusă şi interzicerea introducerii pe piaţă şi a comercializării jucăriilor neconforme)
-propunerea şi emiterea de deciziii de încetare a practicii comerciale incorecte.
Dintre abaterile înregistrate în timpul controlului, menţionăm:
- lipsa traducerii în limba română a diverselor informaţii de pe eticheta produselor
- indicarea echivocă a preţurilor suplimentelor alimentare comercializate
- nerespectarea informărilor caracteristice promoţiilor, respectiv neprecizarea tipului de reducere si a perioadei de desfăşurare a acesteia
- existenţa unor practici comerciale incorecte
-încălcarea diligenţelor profesionale, în cazul Hervis Sports and Fashion SRL
-practici incorecte identificate în cadrul campaniilor de marketing ale OMV PETROM MARKETING SRL, prin inducerea în eroare a consumatorilor referitor la achiziţia de carburanţi
-practică înşelătoare a AGRANA ROMÂNIA SRL de a ambala zahărul, în pungi de hârtie sau de polietilenă de 1 kg, pe ambalaje fiind inscripţionată menţiunea "Origine din UE şi din afara UE", fără a fi declarat ingredientul primar din care este obţinut zahărul - sfeclă de zahăr şi/sau trestie de zahăr. Conform legislaţiei UE, este obligatorie indicarea ţării de origine sau locului de provenienţă al ingredientului primar, atunci când acesta diferă de ţara de origine sau locul de provenienţă al produsului alimentar.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2022, 10:19)
"practici incorecte identificate în cadrul campaniilor de marketing ale OMV PETROM MARKETING SRL, prin inducerea în eroare a consumatorilor referitor la achiziţia de carburanţi"
CONCRET CE?
Astfel incat clientii sa stie . Exista acest mod corect de a invata clientii. De ce ANPC nu explica concret???