Compania franceză "Eurotunnel" SA, operatorul tunelului care leagă Marea Britanie de Franţa, a ieşit de sub protecţia legii falimentului, ceea ce îi va permite să-şi reducă la mai puţin de jumătate datoriile în valoare de 6,2 miliarde de lire sterline (12,2 miliarde de dolari).
Curtea Comercială din Paris a aprobat, ieri, planul de reducere a datoriilor, care mai necesită sprijinul acţionarilor.
Acţiunile "Eurotunnel" ar putea fi reluate la tranzacţionare la mijlocul lunii februarie, potrivit anunţului făcut, după publicarea sentinţei, de directorul executiv al companiei, Jacques Gounon. Ultima tranzacţie cu acţiuni "Eurotunnel" a avut loc la data de 29 aprilie 2006, pe piaţa din Londra, iar la Paris - în 12 mai.
Proiectul de infrastructură Eurotunnel, care a beneficiat de cea mai mare finanţare privată acordată vreodată în Europa, şi care a devenit operaţional în 1994, nu a atins aşteptările în privinţa traficului. Drept urmare, preţul acţiunilor companiei s-a prăbuşit, în 1997 a fost elaborat un plan de restructurare a datoriilor, iar după 2004 managementul "Eurotunnel" a fost schimbat de două ori.
Gounon a subliniat: "Această companie a fost salvată de la faliment. Instanţa a acceptat planul
"Eurotunnel" a evitat falimentul obţinând, pentru planul amintit, aprobarea creditorilor, a furnizorilor şi deţinătorilor de obligaţiuni. Cel puţin 60% dintre acţionarii companiei trebuie să-şi schimbe titlurile actuale cu acţiuni ale noului holding "Groupe Eurotunnel" SA, pentru ca planul de redresare să fie operaţional. Schimbul de acţiuni va fi lansat la finele lui februarie sau începutul lui martie, conform declaraţiilor lui Jacques Gounon.