SIPEX, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 25 de ani pe acest segment, intră în componenţa indicelui BETAeRO începând cu data de 20 martie 2023, conform unui comunicat remis redacţiei. Indicele BETAeRO include cele mai tranzacţionate companii din Sistemul Multilateral de Tranzacţionare - SMT. SIPEX va avea o pondere de 1,51% în coşul indicelui, la preţul de referinţă al acţiunii de 0,372 lei şi un free-float de 0,1.
Potrivit sursei citate, pentru ca o companie să fie inclusă în coşul indicelui BETAeRO este nevoie ca la momentul analizei să înregistreze un coeficient de lichiditate de cel puţin 0,5% (50 bps) şi capitalizarea free-float de minim 5 milioane lei. Capitalizarea free-float pentru SIPEX la data de 10 martie 2023, data deciziei Comisiei Indicilor BVB de includere în BETAeRO, era de 14,9 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: "În mai puţin de 1 an de la listare observăm un interes din ce în ce mai mare pentru acţiunea SIPEX. Includerea în indicele principal al pieţei AeRO întăreşte parteneriatul nostru cu piaţa de capital şi ne susţine entuziasmul de a continua eforturile de dezvoltare, cu obiectivul de transfer în piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti în următorii ani. Am utilizat diverse instrumente pentru a comunica proactiv cu piaţa de capital şi ne pregătim de primul eveniment de tipul Ziua Investitorilor în 26 mai unde invităm toţi investitorii să ne cunoască mai bine."
Acţiunile SIPEX au început să fie tranzacţionate în piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu 3 iunie 2022 sub simbolul SPX . Listarea SIPEX în piaţa AeRO a fost precedată de un plasament privat prin care compania a atras suma de 10,6 milioane de lei de la investitori. În cadrul plasamentului privatau fost vândute un total de 16.595.656 acţiuni, la un preţ de 0,64 lei/acţiune. La acest plasament au participat 54 de investitori.
Eforturile depuse de SIPEX în anii anteriori, prin dezvoltarea celor mai noi puncte de lucru, relocarea punctelor de lucru unde volumele de vânzări au crescut, şi consolidarea segmentului B2B, au generat o creştere cu 12,5% a cifrei de afaceri în anul 2022 comparativ cu anul anterior, până la 291,7 milioane lei, se mai arată în comunicat.