Acţiunile Tesla au crescut luni cu 17%, iar avansul înregistrat din iunie a depăşit 300%, susţinute de profitul trimestrial raportat de compania mixtă producătoare de baterii din Nevada deţinută împreună cu Panasonic şi a estimărilor unor investitori ca titlurile se se aprecieze de peste 10 ori până în 2024, transmite Reuters.
Titlurile Tesla au urcat cu peste 30% de când producătorul american de automobile electrice condus de directorul general Elon Musk a raportat miercuri al doilea profit trimestrial consecutiv, rezultat considerat un moment de referinţă pentru compania care concurează cu producători de automobile consacraţi, între care General Motors şi BMW.
Acţiunile Tesla au înregistrat luni cea mai mare creştere într-o singură zi după luna octombrie, în urma raportării de către Panasonic a primului profit trimestrial al companiei mixte cu Tesla, din Nevada, după ani de zile de probleme de producţie şi amânări.
Titlurile Tesla au crescut în utlima perioadă datorită rezultatelor financiare peste aşteptări ale companiei şi a creşterii producţiei, ca urmare a deschiderii noii fabrici de automobile electrice din Shanghai.
"Volumul mai ridicat al producţiei ne ajută să reducem costurile materialelor şi să eliminăm pierderile", a declarat directorul financiar al Panasonic, Hirokazu Umeda, referindu-se la producţia de celule de baterii.
În aprilie anul trecut, Musk declara că producţia de baterii a devenit un factor de constrângere pentru producţia de automobile Model 3.
Un alt factor care a contribuit la creşterea preţului acţiunilor Tesla este o notă a firmei Ark Invest adresată clienţilor, în care anticipează că acţiunile companiei vor ajunge la 7.000 de dolari pe unitate până în 2024, comparativ cu preţul actual de 754 de dolari pe unitate. Estimarea se bazează parţial pe predicţia că Tesla va lansa o flotă de automobile autonome, "robotaxiuri", care va fi profitabilă.
Panasonic a anunţat că profitul operaţional din perioada octombrie-decembrie a urcat cu 3%, la 100,4 miliarde de yeni (915 milioane dolari), depăşind aşteptările analiştilor cu 49%, datorită îmbunătăţilor de la compania mixtă cu Tesla producătoare de baterii şi reducerii costurilor.
Panasonic a investit prima oară în Tesla în 2010 şi a anunţat parteneriatul pentru construcţia gigafabricii din Nevada în 2014. Investiţia de 1,6 miliarde de dolari a Panasonic în această fabrică nu a adus rezultatele scontate, ar compania a devenit precaută faţă de afacerile cu Tesla.
Astfel, Panasonic a optat să nu participe la construcţia unei noi fabrici de baterii ăn China, iar Tesla a format parteneriate cu compania sud-coreeană LG şi cu compania chineză CATL.