Asociaţia 2Celsius, în parteneriat cu Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis şi AerLive.ro, precum şi cu sprijinul logistic Deutsche Umwelthilfe, o asociaţie neguvernamentală din Germania, au demarat o campanie de monitorizare a dioxidului de azot (NO2) în Bucureşti, informează Agerpres.
Potrivit unui comunicat de presă al organizaţiei, măsurătorile se vor face timp de un an cu ajutorul unor tuburi pasive, în 20 de locaţii din Bucureşti, selectate în urma unei luni de test în care vor fi realizate teste în 160 de zone, incluzând şcoli, spitale, grădiniţe care sunt expuse traficului rutier.
Primele măsurători pentru NO2 şi particule ultrafine au avut loc pe 15 decembrie, iar rezultatele arată depăşiri ale valorilor la toate staţiile analizate. Astfel, la o staţie oficială, valoarea de NO2 era de 49 micrograme/mc, în condiţiile în care limita anuală este de 40 de micrograme/mc.
De asemenea, la staţia amplasată pe Bulevardul Nicolae Bălcescu din Capitală, valoarea medie de NO2 se situa la 69,9 micrograme/mc, la staţia de pe Bulevardul Corneliu Coposu era de 52,8 micrograme/mc, la cea de pe strada Ştirbei Vodă - de 74,6 micrograme/mc, iar la punctul de pe Calea Griviţei - de 60,2 micrograme/mc.
Conform propunerii Comisiei Europene din 2022, noua valoare-limită ce ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2030 este de 20 micrograme/mc, în timp ce recomandarea din 2021 a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii se situa la 10 micrograme/mc.
NO2 este un gaz rezultat din traficul rutier, activităţile industriale şi producerea energiei electrice şi, în cantităţi ridicate, afectează sănătatea umană, provocând în special afecţiuni respiratorii.
În 2020, Comisia Europeană a demarat o procedură de infringement împotriva României pentru poluarea aerului, pentru nerespectarea valorilor-limită pentru dioxidul de azot în Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, dar şi pentru faptul nu a luat măsuri corespunzătoare în a scurta cât mai mult posibil perioadele de depăşire.
Forul european a solicitat clarificări cu privire la monitorizarea corespunzătoare a concentraţiilor de dioxid de azot în Bucureşti şi introducerea unor măsuri concrete de reducere a poluării aerului în Planul Integrat pentru Calitatea Aerului. După ce acest document a fost suspendat în instanţă, nu a fost revizuit nici până în momentul de faţă, notează reprezentanţii 2Celsius.
Proiectul de măsurare a a dioxidului de azot, derulat de Asociaţia 2Celsius, este finanţat de European Climate Foundation.
2Celsius este o organizaţie neguvernamentală înfiinţată în anul 2010 cu scopul de a influenţa politicile privind schimbările climatice la nivel naţional şi european şi este membră a organizaţiilor internaţionale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe şi Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.12.2022, 17:28)
Este laudabila initiativa activistilor de mediu si sper sa fie gasite si soluti viabile pt ca sa respiram un aer curat . Concomitent ct aceasta initiativa se impune si colectarea tuturor gunoadlor si a rebuturilor din poltica romaneasca. Pt sanatatea politicii romanesti trebuie eliminata infectul de la cotroceni si din celelaltepartide cu exceptia aliantei USR- REPER -FORTA DREPTEI . In cadrul acestei aliante avem oameni integri in res .....
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.12.2022, 20:42)
Trebuie circulat mai puțin cu mașina personală, folosit mai mult transportul in comun, trebuie găsit sau mutat mai mai aproape de locul de munca, circulat mai mult pe jos și cu bicicleta, etc. Și să nu uităm de mașinile electrice care poluează mai puțin local unde se circulă cu ele, dar se poluează extraordinar de mult pentru fabricarea lor, dar asta este o alta poveste. Orașele trebuie construite in așa fel că în 15-20 minute pe jos sa se poate ajunge la magazine, scoli, spitale, locul de munca,etc.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de antonim în data de 19.12.2022, 13:02)
În România s-au vândut 2000 mașini electrice în 2022. Rolul asociației este acela de a demonstra că mașinile diesel sunt nașpa și trebuie interzise în București pentru că dealerii auto șomează.