Actualizarea software pregătită de Boeing pentru avioanele 737 MAX va preveni activarea repetată a sistemului anti-blocare, aflat în centrul controversei provocate de prăbuşirea a două aeronave, şi va dezactiva cu totul sistemul dacă doi senzori vor intra în contradicţie, au declarat două persoane apropiate situaţiei, transmite Reuters.
Sistemul anti-blocare, cunoscut sub numele de MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), este evaluat după două accidente fatale, unul produs recent în Etiopia, iar celălalt în Indonezia, în toamna anului trecut.
Boeing a anunţat că urmează să prezinte o actualizare software în zilele următoare, pentru corectarea situaţiei cu care s-au confruntat anul trecut piloţii companiei Lion Air, mai scrie publicaţia.
Actualizarea va fi oferită gratuit companiilor aeriene, potrivit Boeing, în timp ce Ethiopian Airlines a anunţat ieri, că aşteaptă raportul preliminat referitor la prăbuşire în această săptămână sau săptămâna viitoare.
Modificarea software va necesita şi acordul guvernelor la nivel mondial, potrivit Reuters.
Departamentul pentru Transporturi al Statelor Unite a anunţat ieri că va înfiinţa o comisie pentru evaluarea programului de certificare a avioanelor al Sdministraţiei pentru Aviaţie, pe fondul îngrijorărilor în creştere provocate de cele două prăbuşiri ale unor avioane 737 MAX, produse din octombrie.
737 MAX este cel mai bine vândut avion al Boeing, cu comenzi în valoare de peste 500 de miliarde de dolari, la preţurile din listă.
Acţiunile Boeing au închis ieri, în creştere cu 2,3%, la 370,46 dolari pe unitate, investitorii sperând că actualizarea software este aproape finalizată, dar titlurile s-au depreciat cu circa 12%, iar capitalizarea s-a redus cu 29 de miliarde de dolari, de la prăbuşirea din 10 martie.
O nouă lovitură pentru Boeing este anunţul făcut ieri, de Franţa, referitor la acordul prin care Airbus va vinde 300 de avioane companiei China Aviation Supplies Holding, între care 290 de avioane A320 şi 10 A350, într-un acord de circa 30 de miliarde de euro, mai relatează Reuters.
1. anti-blocare...
(mesaj trimis de Florin în data de 26.03.2019, 12:18)
E vorba de angajare nu blocare. Asa se numeste fenomenul de pierdere a portantei aripii din cauza unui unghi de atac prea mare.