Adidas Europa a refăcut strategia de afaceri pentru fostele ţări sovietice (Russia/CIS Area) şi pentru zona pieţelor cu potenţial de dezvoltare (Area Emerging Markets), în vederea consolidării acestor regiuni, potrivit unui comunicat de presă. Fostele ţări sovietice Ucraina, Kazakhstan, Belarus, Uzbekistan, Armenia, Azerbaidjan (Russia/CIS Area) au devenit zone de interes pentru Adidas alături de pieţele cu potenţial de dezvoltare (Area Emerging Markets) din "zona de mijloc" (Turcia, Bulgaria, România si Cipru), Estul Mijlociu şi Africa.
Odată cu nou creata Area Russia/CIS, actualul Managing Director pentru Moscova, Martin Shankland (33 ani), va raporta direct lui Roland Auschel. Osman Ayaz (49 ani), care în ultimii ani a condus cu succes afacerile din aşa-numită "zonă de mijloc", va deveni Adidas Managing Director pentru aceste pieţe cu potenţial de dezvoltare (Area Emerging Markets). De asemenea, va fi responsabil Adidas şi pentru Orientul Mijlociu. Haluk Ozmutlu (39 ani) va deveni noul Managing Director pentru "zona de mijloc" şi va avea sediul in Istanbul.
În prezent, regiunile în care Adidas îşi desfăşoară activitatea sînt: Europa (Area Emerging Markets, Area Russia/CIS, Franţa şi Italia), Zona Centrală (Germania, Austria, Elveţia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovenia şi Slovacia), Zona de Nord (Marea Britanie, Irlanda şi Benelux), Zona Iberică (Spania si Portugalia) şi Zona Nordică (Scandinavia şi statele baltice).
• Adidas România va investi un milion de euro în 2005
Adidas România a investit circa un milion de euro în 2005, în special în deschiderea a cinci noi magazine în Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa şi Bucureşti, compania intenţionînd o creştere cu 15% a profitului în 2005. În 2004, Adidas a investit aproximativ 700.000 euro, fiind deschise cinci magazine, patru în Bucureşti şi unul în Iaşi. Cifra de afaceri Adidas România a înregistrat o creştere cu 105% în 2004, informează Rompres. Adidas a venit ca importator pe piaţa românească, începînd cu sfîrşitul anului 2003. Cu o creştere de 21 de procente, veniturile nete ale concernului Adidas-Salomon s-au ridicat, anul trecut, la valoarea de 314 milioane de euro, cu doar trei milioane sub nivelul cel mai optimist prognozat. Cifra de afaceri este raportată la 6,47 miliarde euro, adică o creştere cu trei la sută faţă de 2003, se arată într-un comunicat al firmei germane, numărul doi mondial în domeniu după fabricantul american Nike. Adidas-Salomon a mai anunţat că mizează, pentru 2005, pe o creştere între 10 şi 15 la sută a beneficiului său net şi pe o creştere a cifrei de afaceri între cinci şi nouă la sută.