Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) anunţă deschiderea proiectului "Automatizarea proceselor de lucru în administraţia publică" finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Investiţia 18 "Transformarea digitală şi adoptarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru în administraţia publică", Componenta 7 - Transformarea digitală. Cu această ocazie, Autoritatea a organizat miercuri, 21 februarie 2024, conferinţa în cadrul căreia a fost prezentat proiectul, obiectivele acestuia şi rezultatele aşteptate, conform unui comunicat de presă al organizaţiei.
Potrivit sursei citate, această investiţie va implementa soluţii de sprijinire a automatizării proceselor de lucru robotice şi a inteligenţei artificiale pentru 18 instituţii publice din administraţia centrală.
În cadrul evenimentului, Dragoş Cristian Vlad, preşedintele ADR, a subliniat că: "Implementarea soluţiilor RPA în domeniul administraţiei publice centrale va asigura o productivitate sporită (reducerea timpilor de procesare, reducerea erorilor de procesare) îmbunătăţiri operaţionale (accesarea în timp real a informaţiilor necesare, vizibilitatea crescută cu privire la stadiul procesării documentelor) şi îmbunătăţirea fluxurilor de lucru executate la ora actuală preponderent manual. ADR are ca misiune digitalizarea administraţiei publice centrale, iar prin această investiţie aducem tehnologii de ultimă generaţie în ministerele din România.
Practic, facem acum un pas important în debirocratizarea aparatului administrativ central, dar în ţinta noastră sunt incluse şi structurile locale, la care cetăţeanul şi mediul de afaceri au prioritate 0 şi acces direct".
Obiectivul general al acestui proiect constă în sprijinirea transformării digitale, creşterea productivităţii, a rezilienţei, reducerea erorilor şi a timpului de prelucrare a cererilor (cetăţenilor) adresate autorităţilor publice, prin adoptarea de soluţii de automatizare a proceselor de lucru robotice - RPA (automatizarea sarcinilor laborioase, repetitive şi bazate pe norme).
"Implementarea tehnologiei de automatizare a proceselor de lucru (RPA) şi promovarea inteligenţei artificiale (IA) în administraţia publică înseamnă că punem bazele unei infrastructuri a mileniului trei. Această investiţie va implementa soluţii pentru 18 instituţii publice din administraţia centrală. Remodelăm astfel maniera în care instituţiile funcţionează, punând în centru nevoile cetăţeanului. PNRR şi POCIDIF includ finanţări ample în ceea ce ţine de digitalizarea în paralel a sistemului public şi a mediului de afaceri, progresul trebuie să fie făcut de ambele părţi, doar împreună statul şi privatul vor parcurge paşii transformării digitale, care reprezintă un proiect de ţară pentru România", a declarat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, prezent la eveniment.
Rezultatele aşteptate sunt:
- standardizarea proceselor, ca parte a continuităţii operaţionale cu avantajul asigurării transparenţei şi predictibilităţii serviciului public pentru cetăţean;
- creşterea eficienţei prin centralizarea datelor şi asigurarea unui format
standardizat al acestora;
- creşterea productivităţii, permise prin automatizarea proceselor;
- eficientizarea furnizării serviciilor publice furnizate de către autorităţile publice;
- reducerea costurilor necesare asigurării serviciilor publice furnizate;
- reducerea timpului în care cetăţenii / operatorii economici beneficiază de aceste servicii;
- îmbunătăţirea interacţiunii dintre cetăţeni / mediul de afaceri cu autorităţile / instituţiile publice.
Valoarea totală a contractului de finanţare este de 107,430,450.00 lei fără TVA, echivalentul a 21,900,000.00 euro din PNRR, la care se adaugă 20.411.785,50 lei, echivalentul a 4.161.000 euro, reprezentând valoarea neeligibilă a TVA.