Potrivit hotărârii Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor din data de 27 Aprilie 2017, s-a aprobat repartizarea sumei de 65.000.000 RON din cadrul profitului net aferent anului 2016, în vederea acordării de dividende (dividendul brut este în valoare brută de 0.155890 RON/acţiune).
Dividendele se vor plăti la data de 9 Iunie 2017 (data plăţii), atât pentru plăţile prin transfer bancar cât şi pentru plăţile în numerar, către acţionarii înregistraţi în Registrul Acţionarilor Zentiva S.A. la data de înregistrare 17 Mai 2017. Data ex date este 16 Mai 2017.
Impozitul pe dividend va fi calculat şi reţinut de către Zentiva SA din dividendul brut în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile.
Modalităţile şi termenele de plată a dividendelor sunt următoarele:
I. Plăţi în numerar
Pentru acţionarii persoane fizice nereprezentaţi de Participant, care nu solicită şi/sau nu transmit documentele necesare pentru plata prin transfer bancar, plata dividendelor se va putea face în numerar, prin punere la dispoziţie de către Zentiva S.A. a sumelor cuvenite, la ghişeele CEC Bank SA din întreaga ţară, prin intermediul societăţii comerciale Depozitarul Central S.A. începând cu data de 09.06.2017 (data plăţii).
Acţionarii persoane fizice se vor putea prezenta la ghişeele CEC Bank SA din ţară. Orarul de ridicare a dividendelor se încadrează în orarul de lucru al ghişeelor CEC Bank SA din ţară.
Dividendele se pot ridica de către acţionari personal sau prin reprezentant legal sau convenţional astfel:
1. În cazul Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant, persoane fizice rezidente care se prezintă personal la ghişeu, plata sumelor de bani se face în baza actului de identitate având înscris codul numeric personal (C.N.P.). Identificarea Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant în Fişier se va face pe baza informaţiei regăsite în câmpul rezervat C.N.P..
2. În cazul Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant, persoane fizice nerezidente care se vor prezenta personal la ghişeu, plata Sumelor de bani se face în baza paşaportului a cărui serie şi număr trebuie să corespundă cu cele din Fişier.
3. În cazul Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant, persoane fizice având vârsta sub 14 ani, plata Sumelor de bani se face reprezentantului legal în speţă - tutorele/părintele minorului, în baza următoarelor documente: certificatul de naştere al Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant care trebuie să aibă înscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine), actul juridic ce instituie tutela în cazul tutorelui care nu este unul dintre părinţi + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine) şi actul de identitate al tutorelui/părintelui + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine).
4. În cazul Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant, persoane fizice având instituită curatela, plata Sumelor de bani se face prin curatorul respectivei persoane, în baza următoarelor documente: actul de identitate al Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant care trebuie să aibă înscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine), actul juridic ce instituie curatela + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine) şi actul de identitate al curatorului + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine).
5. În cazul Deţinătorilor nereprezentaţi de Participant, persoane fizice care nu se prezintă personal la ghişeu ci mandatează în acest sens o altă persoană, plata Sumelor de bani se face împuternicitului respectivei persoane, în baza următoarelor documente: procură specială autentificata la notariat care cuprinde împuternicirea de ridicare a Sumelor de bani eliberată cu nu mai mult de 3 ani anteriori datei în care se efectuează plata, cu excepţia cazului în care împuternicirea are un termen de valabilitate mai mare de 3 ani şi este valabilă la data la care se efectuează plata + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine) şi actul de identitate al împuternicitului + 1 fotocopie certificată pentru conformitate cu originalul (fotocopia se reţine).
6. Documentele prezentate într-o limbă straină vor fi însoţite de traducerea legalizată în limba română iar dacă sunt emise de o autoritate străină acestea trebuie să fie apostilate sau supralegalizate, după caz.
Comisionul aferent plăţii în numerar a dividendului se suportă de către acţionar.
II. Plăţi prin transfer bancar (în conturi deschise în lei la o bancă din România)
Începând cu data prezentului comunicat, acţionarii persoane fizice şi juridice nereprezentaţi de Participant care doresc plata dividendelor prin transfer bancar pot solicita şi transmite către Depozitarul Central S.A. documentele necesare, plata dividendelor se va face de către operatorul Depozitarul Central prin transfer bancar la data de 09.06.2017, după primirea şi verificarea documentaţiei, astfel:
1. Deţinătorii de instrumente financiare persoane fizice, personal sau prin reprezentant legal sau convenţional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN, în care se vor preciza banca şi contul (cod IBAN) deschis pe numele Deţinătorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central - www.depozitarulcentral.ro), însoţit de:
- copia actului de identitate valabil în care să fie lizibil codul numeric personal - certificată de titular "conform cu originalul";
- extras de cont sau un document eliberat de bancă (semnat şi ştampilat) prin care se confirmă existenţa contului pe numele Deţinătorului de instrumente financiare, cu precizarea codului IBAN, în original;
- copia documentelor care atestă calitatea semnatarului cererii de reprezentant legal sau convenţional, dacă este cazul - certificată de titular "conform cu originalul";
- dovada achitării tarifului.
2. Deţinătorii de instrumente financiare persoane juridice, prin reprezentant legal sau convenţional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN în care se precizează banca şi contul (cod IBAN) deschis pe numele Deţinătorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central www.depozitarulcentral.ro), însoţit de:
- copie a certificatului de înmatriculare - certificată de titular "conform cu originalul";
- copie dupa documentul care atestă calitatea de reprezentant legal al societăţii (certificat constatator emis de registrul comerţului/entitatea echivalentă - pentru entităţile de naţionalitate străină) - certificată de titular "conform cu originalul";
- copia documentelor care atestă calitatea de reprezentant convenţional a semnatarului cererii, dacă este cazul - certificată de titular "conform cu originalul";
- extras de cont sau un document eliberat de bancă (semnat şi ştampilat) prin care se confirmă existenţa contului pe numele titularului - persoană juridică, cu precizarea codului IBAN, în original;
- dovada achitării tarifului.
3. Pentru acţionarii persoane fizice, juridice sau alte entităţi, care la data de înregistrare deţin acţiuni evidenţiate în Secţiunea II a Registrului Acţionarilor Zentiva S.A. în contul deschis la Participant, dividendele vor fi plătite automat în conturile Participanţilor la data plăţii, dacă acţionarii respectivi nu şi-au exprimat şi comunicat opţiunea de plată amânată către Participant, iar Participantul nu a comunicat-o Depozitarului Central în cadrul raportării de la data de înregistrare.
Data plăţii amânate este aplicabilă doar acţionarilor nerezidenţi care au un cont deschis la Participant şi care optează pentru amânarea plăţii la o dată ulterioară datei plăţii pentru a putea beneficia de prevederile mai favorabile ale Convenţiilor de evitare a dublei impuneri şi reprezintă, data limită stabilită prin raportare la prevederile fiscale relevante, până la care se amână plata dividendelor către acţionarii care şi-au exercitat această opţiune de plată.
Opţiunea de plată este opţiunea exprimată de acţionarii nerezidenţi care au cont deschis la Participant şi este comunicată Depozitarului Central de către Participant în cadrul raportării de la data de înregistrare efectuată în conformitate cu Regimul juridic aplicabil, privind:
a) plata dividendelor cu reţinerea impozitului pe dividende în cota standard prevazută de Codul Fiscal Român, în vigoare la data plăţii;
b) plata dividendelor cu cota de impozit pe dividende reţinută în mod corespunzător, conform Convenţiilor de evitare a dublei impuneri, în baza documentaţiei fiscale complete şi corecte, transmisă în prealabil de către acţionar;
c) amânarea plăţii dividendelor pentru o dată ulterioară datei plăţii, în cursul anului 2017, în vederea acordării către acţionari a posibilităţii de a beneficia de prevederile fiscale mai favorabile ale Convenţiilor de evitare a dublei impuneri, după transmiterea documentaţiei fiscale complete şi corecte. Plata dividendelor nete se va efectua în cel mult zece zile lucrătoare de la data primirii de către Zentiva S.A. a documentelor suport complete şi corecte şi a eventualelor clarificări solicitate. În cazul acţionarilor pentru care Participanţii nu au depus documentele suport în termenul limită, plata dividendelor se va efectua cu reţinerea cotei de impozit pe dividende standard în vigoare prevăzuta de Codul Fiscal Român.
Acţionarii nerezidenţi, care au cont deschis la Participant (Banca Custode sau Broker), care doresc aplicarea prevederilor mai favorabile ale unei Convenţii de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi ţara lor de rezidenţă, trebuie să depună prin intermediul Participantului certificatul de rezidenţă fiscală pentru anul în care are loc plata dividendelor, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată, apostilat/supralegalizat, dacă este cazul, însoţit/ă de traducere autorizată, precum şi detalii de contact pentru eventuale clarificări asupra certificatelor de rezidenţă fiscală. Transmiterea documentelor se va face la adresa sediului secundar Zentiva SA, din Bucureşti, str. Gara Herăstrău nr. 4, clădirea B, etaj 8, Sector 2, în atenţia Departamentului Financiar. Zentiva S.A. nu este responsabilă de neaplicarea tratamentului fiscal mai favorabil menţionat mai sus, în lipsa prezentării documentaţiei şi/sau a clarificărilor solicitate.
În cazul în care au optat pentru Plata amânată a dividendelor, transmiterea documentelor se va face până cel târziu la data de 22.11.2017, la adresa sediului secundar al Zentiva SA menţionată mai sus.
În cazul acţionarilor nerezidenţi reprezentaţi printr-un Participant, Zentiva S.A. va reţine impozitul pe dividende din dividendul brut în cota standard în vigoare prevăzută de Codul Fiscal Român dacă:
- nu au optat pentru plata amânată şi nu au transmis certificatul de rezidenţă fiscală şi eventualele clarificări solicitate.
- au optat pentru plata amânată, dar nu au transmis cel târziu până la data de 22.11.2017, certificatul de rezidenţă fiscală (inclusiv documentele referitoare la fondurile de pensii nerezidente) şi eventualele clarificări solicitate.
Solicitările de virare a dividendelor în cont bancar se vor transmite la adresa: Depozitarul Central SA - Bucureşti, Bdul Carol I nr. 34-36, etaj. 3, sector 2.
Toate solicitările de mai sus vor conţine inclusiv emailul şi numărul de telefon la care pot fi contactaţi acţionarii sau intermediarii/reprezentanţii acestora, după caz, în eventualitatea unor clarificări.
Comisionul se suportă de către acţionar.
4. Persoanele fizice/juridice nerezidente
În conformitate cu Legea 571/2003 actualizată (şi a Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal), pentru acordurilor de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit şi capital pentru aplicarea prevederilor privind regimul fiscal comun pentru acţionarii rezidenţi ai unor ţări membre ale UE sau AELS, nerezidentul are obligaţia de a depune/expedia la sediul Zentiva S.A. certificatul de rezidenţă fiscală, în original, eliberat de autoritatea competentă din statul său de rezidenţă. Certificatul de rezidenţă fiscală se va depune personal la registratura de la sediul secundar al Zentiva SA din Bucureşti, str. Gara Herăstrău nr. 4, clădirea B, etaj 8, Sector 2 (de luni până vineri în intervalul orar 9.00 - 17.00) sau poate fi transmis prin poştă sau orice formă de curierat cu confirmare de primire la aceeaşi adresă. În cazul în care acţionarul nu prezintă certificatul de rezidenţă fiscală, impozitul reţinut se va calcula prin aplicarea cotei aplicabilă acţionarilor rezidenţi în vigoare.
5. Acţiuni deţinute în coproprietate
În cazul acţiunilor deţinute în coproprietate, plata dividendelor se va realiza conform următoarelor particularităţi:
- În cazul plăţilor prin virament bancar dividendele cuvenite coproprietarilor se vor vira în contul indicat de către toţi coproprietarii în baza solicitării comune.
- În cazul plăţilor în numerar, plăţile se vor face în numerar cu condiţia ca toţi coproprietarii să se prezinte la CEC, personal sau prin reprezentant legal şi/sau convenţional şi să prezinte documentele prevăzute mai sus pentru plăţile în numerar.
- În cazul plăţilor către cei care au cont deschis la Participant, dividendele cuvenite coproprietarilor vor fi virate Participantului ai cărui clienţi sunt.
- În situaţia în care coproprietarii solicită atât înregistrarea de către Depozitarul Central a transferului direct de proprietate asupra instrumentelor financiare ca efect al ieşirii din indiviziune, în conformitate cu Regimul juridic aplicabil, cât şi plata directă către fiecare dintre coproprietari conform numărului de instrumente dobândite în proprietate exclusivă, Depozitarul Central va bloca plata dividendelor, plata urmând a se realiza fiecărui fost coproprietar conform prezentei proceduri.
III. Documentele prezentate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea legalizată în limba română iar dacă sunt emise de o autoritate străină acestea trebuie să fie apostilate sau supralegalizate, după caz.
IV. În cazul acţionarilor decedaţi dividendele urmează a se plăti la solicitarea succesorilor prin transfer bancar sau în numerar, numai după ce, în prealabil, moştenitorii au solicitat Depozitarul Central S.A. şi s-a efectuat înregistrarea transferului acţiunilor către succesor(i) ca efect al succesiunii.
V. Orice modificare a datelor în registrul acţionarilor (schimbări de nume, adresă, date de identitate, etc.) se realizează numai de către Depozitarul Central S.A., cu sediul social în Bucureşti, B-dul Carol I, nr. 34-36, sector 2, et. 3, 8 şi 9, la solicitarea acţionarului/persoanei îndreptăţite.
Data: 07.06.2017
Zentiva SA