Liberalizarea pieţei de energie electrică creează noi oportunităţi atât pentru furnizorii activi în piaţă, cât şi pentru consumatori: sunt peste 130 de oferte de furnizare a energiei electrice publicate pe site-ul Autorităţii de Reglementare a Energiei Electrice din care putem alege pentru a trece pe piaţa concurenţială. Numărul mare de furnizori şi multitudinea ofertelor propuse s-ar putea să ne facă să ne simţim pierduţi. Iată câteva lucruri la care să fim atenţi.
Aleg oferta care mi se potriveşte cel mai bine!
Dacă acum petreceţi mai mult acasă şi lucraţi de la distanţă, este posibil să consumaţi mai multă electricitate în timpul zilei, în fiecare zi a săptămânii. Mai mult, dacă aveţi copii care fac şcoală sau alte activităţi online, consumul poate creşte. În acest caz, puteţi alege o ofertă cu preţ fix la energie electrică pe o perioadă cât mai lungă, care să cuprindă şi un abonament zilnic. Acest abonament însoţeşte componenta de preţ de furnizare a energiei electrice, preţ care este mai mic de obicei decât în cazul ofertelor fără abonament.
Dacă petreceţi mai puţin timp în locuinţă sau consumul dumneavoastră nu este mare pe parcursul unei luni, atunci poate este mai convenabil să alegeţi o ofertă cu preţ fix al energiei pe o perioadă cât mai lungă, dar fără abonament.
Enel Energie şi Enel Energie Muntenia vă pot ajuta cu oferte specifice, dacă vă aflaţi deja în portofoliul lor de clienţi, precum şi cu oferte dedicate dacă vreţi să le deveniţi client. Spre exemplu, prin alegerea ofertelor promoţionale din categoria Salut, vă puteţi securiza un preţ fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejaţi de orice eventuală creştere a preţului electricităţii pe piaţă. Găsiţi toate ofertele pe site-ul https://www.enel.ro/enel-energie/ro.html
De asemenea, este important ca în alegerea ofertei să aveţi în vedere stabilitatea şi reputaţia furnizorului. Contează şi numărul canalelor de plată a facturii puse la dispoziţie şi eventuale costuri aferente acestora, gestionarea relaţiei contractuale într-un mod potrivit stilului dumneavoastră (online, telefonic sau direct, fizic), modul de actualizare a condiţiilor contractuale, posibilitatea de ajustare a preţului, modalităţile de încetare a contractului, modul de soluţionare a sesizărilor sau asolicitărilor clienţilor sau de soluţionare a litigiilor.
Pot face un contract 100% online?
Sigur! La Enel puteţi face un contract 100% online. Tot ce trebuie să faceţi este să intraţi pe www.enel.ro, la secţiunea Clienţi Rezidenţiali, să alegeţi judeţul în care se află locul de consum pentru care vreţi să încheiaţi respectivul contract, să selectaţi oferta dorită şi să începeţi procesul de contractare. Introduceţi o copie a actului de identitate şi, dacă sunteţi client nou, copia actului de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosinţă, şi ultima factură de la vechiul furnizor. Ultimul pas - semnaţi digital în spaţiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Cum ştiu că-i totul în regulă, contractul încheiat, şi când vine prima factură?
Imediat după aţi depus documentele necesare, solicitarea e preluată de operatorii Enel pentru a fi procesată. Potrivit regulilor în vigoare referitoare la contractarea la distanţă, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primiţi pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale. Acordul îl daţi prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.
Sunt obligat să închei un contract pe piaţa concurenţială până la 30 iunie?
Puteţi solicita oricând încheierea unui contract pe piaţa concurenţială, indiferent de dată sau de localitatea în care este situat locul de consum. Aveţi libertatea de a alege orice furnizor doriţi şi oferta ce vi se potriveşte, la un preţ competitiv.
Toţi cei care aveţi acum în derulare un contract de furnizare a energiei electrice la preţul pentru serviciul universal, veţi întâmpina la jumătatea anului sau la începutul toamnei noi schimbări legate de facturile la electricitate, în sensul că reducerea comercială de care beneficiaţi va expira, în funcţie de durata de acordare a reducerii comerciale comunicate de către furnizorul actual. Veţi fi facturaţi la preţul pentru serviciul universal stabilit pentru semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai şi iunie, odată cu factura de electricitate, începând cu data de 01 iulie 2021.
Vă puteţi însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu aţi luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteţi opta în orice moment pentru un produs de pe piaţa concurenţială de energie electrică.