Cine nu a ales încă o ofertă de pe piaţa concurenţială de energie electrică, o poate face oricând, pe tot parcursul anului. Contractele de furnizare a energiei electrice la preţul pentru serviciul universal rămân în vigoare până la data la care optaţi pentru alte oferte, la preţuri competitive, fără să existe penalităţi pentru alegerea acestora după data de 30 iunie 2021.
Ce alternative am?
Dacă aveţi în derulare un contract încheiat la preţul pentru serviciul universal, puteţi alege una dintre următoarele patru variante:
1. Acceptaţi o ofertă de pe piaţa concurenţială, din partea furnizorului actual, fie prin intermediul formularului de selecţie oferte transmis împreună cu factura până la data de 30.06.2021, fie prin semnarea unui nou contract pentru orice ofertă din portofoliul acestuia;
2. Încheiaţi un contract pe piaţa concurenţială, cu un alt furnizor, licenţiat de ANRE;
3. Păstraţi contractul la preţ de serviciu universal încheiat cu furnizorul actual de electricitate, la preţul din oferta de serviciu universal valabilă pentru o perioadă de aplicare comunicată de către acesta;
4. Optaţi pentru oferta de serviciu universal a altui furnizor de ultimă instanţă
Pentru a găsi ce vi se potriveşte cel mai bine, Enel Energie şi Enel Energie Muntenia vin cu o serie de produse destinate clienţilor din toate zonele ţării. Spre exemplu, prin alegerea ofertelor promoţionale din categoria Salut, vă puteţi securiza un preţ fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejaţi de orice eventuală creştere a preţului electricităţii pe piaţă. Găsiţi toate ofertele pe site-ul www.enel.ro.
Puteţi schimba oricând contractul de furnizare sau furnizorul de electricitate, fără niciun cost
Chiar dacă nu aţi luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteţi alege ulterior, în orice moment, un produs de pe piaţa concurenţială sau un alt furnizor. Procesul nu presupune niciun cost şi nici riscuri legate de alimentarea cu energie electrică. Spre exemplu, nu aveţi nevoie de un nou contor dacă treceţi pe piaţa concurenţială. Această schimbare nu aduce modificări în distribuţia energiei electrice, iar măsurarea energiei electrice pe care o consumaţi se va face la fel. În plus, operatorul de distribuţie va continua să efectueze intervenţiile şi verificările necesare, fără niciun fel de modificări.
Aşadar, reţeaua de distribuţie a energiei electrice la care sunteţi conectat rămâne aceeaşi, la fel şi distribuitorul de electricitate. Puteţi apela cu încredere la el de fiecare dată când vreţi să semnalaţi diverse situaţii legate de reţeaua de distribuţie, cum ar fi întreruperile în alimentarea cu energie electrică. De asemenea, alimentarea cu energie a casei va fi asigurată indiferent dacă rămâneţi client de serviciu universal, dacă optaţi pentru un contract la preţ de piaţă concurenţială sau pentru un alt furnizor de electricitate.
Am schimbat furnizorul de electricitate când am trecut pe piaţa concurenţială. Voi mai primi facturi de la vechiul furnizor?
Da! Vechiul furnizor vă va trimite, în maximum 42 de zile calendaristice de la încetarea contractului, factura cu decontul final şi, în anumite situaţii, până la data de 1 septembrie a anului următor, regularizarea contravalorii certificatelor verzi facturate în ultimul an contractual. În cazul în care mai aveţi de achitat o sumă, veţi putea face acest lucru până la termenul de scadenţă uzual care se află înscris pe factură. Dacă vechiul furnizor vă datorează o sumă de bani, acesta are obligaţia legală să v-o returneze, prin mandat poştal sau într-un cont bancar.
După data încetării contractului cu vechiul furnizor, veţi primi facturile emise de noul furnizor, pe care le veţi achita la termenele scadente din noul contract.