Directorul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu din Constanţa, Constantin Teodorescu, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că una dintre cele mai importante investiţii care va fi realizată aici constă în construcţia unui terminal cargo. "Ne vom dezvolta capacităţile de transport prin construirea unui terminal cargo. Estimăm un trafic de până la 10.000 de tone anual", a precizat acesta. În prezent, pe AIMK se operează şi marfă, de aproape 10.000 tone anual, dar nu există un terminal specializat în acest sens. Costul total al investiţiei se ridică la 950.000 de lei, dintre care 550.000 pentru terminalul propriu-zis şi 450.000 pentru infrastructura şi utilităţile necesare.
"Intenţionăm să consolidăm cursele Carpatair pe segmentul de cargo pentru poştă şi coletărie", a precizat acesta. Teodorescu a declarat că, cel mai probabil, terminalul va fi operaţional în trimestrul patru al acestui an.
O altă investiţie care va derula pe aeroportul constănţean se referă la consolidarea şi reabilitarea platformei pentru staţionarea aeronavelor. "Avem ca obiectiv să atragem resurse de finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial. Avem un proiect pentru consolidarea şi reabilitarea platformelor pentru staţionarea aeronavelor, care să fie echipat cu balizaj de categoria trei. Platforma va fi echipată cu un sistem de drenaj şi neutralizare a agentului de degivrare", a specificat Teodorescu.
De asemenea, în funcţie de creşterea numărului de pasageri, se intenţionează creşterea capacităţii de parcare a autoturismelor, de la 200 de locuri, cât există în prezent, la circa 600. Extinderea va fi însoţită şi de un sistem de taxare şi monitorizare. În prezent, parcarea automobilelor în incinta AIMK este gratuită.