Producătorul de pâine şi produse de patiserie Boromir Prod Buzău (SPCU), controlat de omul de afaceri Constantin Boromiz, a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 91,67 milioane lei (20,7 milioane euro), în scădere cu 19,6% faţă de 2012. În 2012, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 114,06 milioane lei. Compania a încheiat anul cu pierderi de 3,91 milioane lei, de două ori mai mari decât în 2012, când a înregistrat un rezultat negativ de 1,92 milioane lei. Veniturile s-au diminuat cu 7,75% anul trecut, la 108,19 milioane lei, iar cheltuielile au scăzut mai lent, cu 5,59%, la 112,11 milioane lei.
Compania estima, în primăvară anului trecut, ca va trece pe profit, cu un câştig de 2,8 milioane lei, de la pierderi de 1,9 milioane lei în 2012, potrivit Mediafax. Grupul Boromir activează pe piaţa de morărit şi panificaţie şi mai include companiile Boromir Ind (Râmnicu Vâlcea şi Deva), Boromir Pan, Moara Cibin (MOIB), Extrasib Sibiu, Comcereal Sibiu, Amylon Sibiu (AMY) şi Panmed Mediaş.
1. Nu inteleg si pace...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 19.02.2014, 09:56)
Eu nu pot sa mai inteleg nimic din economia asta de piata romaneasca. Boromir este una din cele mai bune marci de panificatie. Au niste produse care in anii trecuti au facut furori, s-au vandut foarte bine, erau si relativ ieftine dar erau bune, de la covrigei pana la cozonaci. Si nici nu prea am vazut sa faca reclame scumpe la tv sau aiurea. Si totusi, au ajuns sa vanda mai putin. Nu inteleg cum... La un moment dat, au luat-o razna si au inceput sa produca tot felul de produse scumpe, mult mai scumpe decat marcile de prin mall-uri. De ce? In perioada de criza, cand ai produse bune, de ce sa le scumpesti sau sa faci altele mai scumpe? Sa produci reactie negativa din partea cumparatorilor? Sa dai intaietate altora mai destepti care produc ieftin si vand mult? Adica marcilor magazinelor mari? Cum naiba a ajuns Boromir pe pierdere? Ce fel de oameni fac acolo strategia? De ce naiba se auto-distrug toate intreprinderile bune de genul acesta?