Afacerile în franciză din România, 1,4 miliarde euro anual

V.B.
Companii / 11 iunie 2014

În ţara noastră, operează, în prezent, peste 500 de companii în franciză care realizează anual afaceri estimate la 1,4 miliarde de euro, cele mai de succes francize fiind cele de fast-food şi servicii, informează un studiu al companiei de business information şi credit management KeysFin, precizând că investiţia medie în deschiderea unei afaceri "la cheie" este de 10 mii de euro.

Francizele din domeniul serviciilor, în special HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Catering), de la fast-food-uri la patiserii şi home-delivering, sunt considerate ca având cel mai mare potenţial de creştere, datorită numărului mare de potenţiali clienţi şi rulajului financiar permanent. Cu o investiţie minimă şi costuri de exploatare reduse, ele pot aduce un profit substanţial, în condiţiile în care clientela va continua să crească, odată cu schimbarea obiceiurilor de consum.

Specialiştii KeysFin sunt de părere că succesul francizelor este dat, pe de o parte, de potenţialul de dezvoltare, iar pe de alta de valoarea mică a investiţiei (5 mii -20 de mii euro).

"În condiţiile în care retailul este afectat de scăderea puterii de cumpărare (dovadă: închiderile masive de spaţii comerciale din mall-uri), iar sectorul imobiliar este limitat de accesul dificil la creditare, mulţi dintre cei care investeau în astfel de afaceri s-au reorientat, iar sectorul de fast-food este printre cele mai căutate, pentru că investiţia se recuperează rapid", se mai arată în comunicat.

Eugen Driga, senior consultant la IMO Group, estimează că antreprenorii români si-au plasat capitalul în afaceri din fast-food (23,3%), coffee&restaurante (6,2%), retail (26.4%), beauty, service auto, real estate, mobilier, servicii (28,8%) şi hotelier (2,3%).

"Cele mai profitabile branduri francizate pe piaţa românească sunt cele care activează în food&beverage şi retail", a declarat Driga.

KeysFin mai punctează că există foarte multe firme care, în trecut, alocau sume uriaşe pentru extinderea pe piaţa românească şi care, între timp, şi-au îngheţat bugetele şi au ales calea francizei. Caută oameni de afaceri dispuşi să plătească pentru o afacere la cheie din care ambele părţi au de câştigat".

Printre firmele care în ultimii ani au dezvoltat astfel de concepte, se numără: Metro (cu "La doi paşi"), Elvila, Romstal, Carrefour, Subway, Crowne Plaza, Howard Johnson etc.

Dacă până nu demult domeniile cele mai ofertate din punct de vedere al francizelor erau retailul şi food& beverage, în ultimii doi ani au intrat pe piaţă şi francizele care au ca domeniu de activitate educaţia şi resursele umane. În prezent, se înregistrează o creştere importantă pe sectorul francizelor în domeniul educaţiei, de la grădiniţe la servicii de training. Cele mai multe francize rămân, totuşi, cele din sectorul de fast-food. Sunt sute de firme deschise, cele mai multe în sectorul patiseriei. Alt segment care înregistrează rezultatele excelente este cel al francizelor de pariuri şi jocuri de noroc. Potenţialul este dat de mirajul câştigurilor peste noapte, amplificat de criza economică, mai informează comunicatul.

Pe de altă parte, KeysFin avertizează că multe dintre francize nu se pliază pe situaţia economică actuală, pentru că necesită investiţii importante sau determină costuri de vânzare mult prea mari pentru puterea de cumpărare a românilor. Cel mai mare grad de risc, în momentul de faţă, îl au francizele din sectorul imobilar şi consultanţă financiară. Datele statistice, centralizate de KeysFin, arată că din 12 mii de agenţii imobiliare active inainte de criză, circa 9 mii şi-au oprit activitatea. Printre francizele afectate, s-au aflat Re/Max, Century 21 şi Hirsh.

În plus, multe francize au fost copiate din străinătate şi nu reprezintă neapărat un model de succes. Astfel, aproape jumătate din conceptele de franciză prezente în ţara noastră nu sunt licenţiate, fiind copiate pur şi simplu, susţine KeysFin.

Valoarea pieţei francizelor a fost anul trecut de aproximativ 1,3 miliarde de euro, iar în 2014 se estimează un avans de 100 de milioane de euro, pe fondul anticipatei reveniri a consumului, din a doua parte a anului.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.

KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa românească.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb