Producătorul german de motounelte Stihl estimează că afacerile din România vor creşte cu 15-17% în acest an, de la 71,4 milioane lei în 2009 la peste 83 milioane lei, iar în 2011 vizează un avans al rulajului de 10-15%, influenţat de majorarea portofoliului de produse şi promoţii.
"Anul 2011 va fi unul greu, dar mi-aş dori să avem o creştere de 10-15%, în condiţiile în care piaţa produselor noastre va înregistra o stagnare", a declarat Ioan Mezei, directorul general al Andreas Stihl Motounelte, subsidiara grupului în România, citat de Mediafax.
El a estimat că piaţa de motounelte se va menţine în acest an la valoarea de 100-120 de milioane de euro din 2009. La acestea se adaugă vânzările de produse contrafăcute, care totalizează 10-20% din valoarea vânzărilor.
"Aproape toate produsele contrafăcute provin din China şi ajung prin diverse canale nu numai în România ci în întrega Europă", a spus Mezei.
El a precizat că vânzările din 2011 vor fi susţinute atât de lansarea unor game de produse noi, cât şi de programe promoţionale, iniţiate în 2010 şi continuate anul viitor.
Potrivit sursei citate, o parte dintre potenţialii clienţi au migrat în acest an către produse mai ieftine, iar alţii au amânat decizia de achiziţie, preferând să repare utilajele vechi.
Vânzările companiei, cu o reţea de 215-220 de distribuitori în România, sunt generate în proporţie de 20% de activitatea de service. "Ne aşteptăm ca dinamica vânzărilor de produse finite să crească peste cea de service", a spus şeful Andreas Stihl Motounelte.
Întrebat despre posibilitatea unei investiţii în construcţia unei fabrici de motounelte în România, reprezentantul grupului german a afirmat că una dintre condiţiile pentru un asemenea proiect este existenţa unei industrii pe orizontală, care să asigure subansamble şi componente.