Actualizare 18:04 Turoperatori membri ANAT preiau o parte din turiştii faţă de care Mareea nu îşi mai poate onora angajamentele
Turoperatori membri ANAT, reprezentanţii ai Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele plătite anterior pentru luna septembrie, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
O parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.
"În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăsească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucură şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti", declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.
ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înfiinţată în această dimineaţă de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afişate pe pagina de internet a Mareea, conform sursei citate.
(M.I.)
--------
Compania de turism Mareea a intrat în insolvenţă, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul agenţiei.
Totodată, aceasta şi-a informat clienţii că de mâine nu mai garantează vacanţele.
"Cu părere de rău vă anunţăm că Mareea este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităţile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către Mareea, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X ) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate", a transmis compania.