Agroland a decis preluarea activităţii fabricii de nutreţuri combinate din municipiul Caransebeş, de la Lipoplast SRL. Investiţia totală se va ridica la 1.300.000 euro şi include achiziţia propriu-zisă, precum şi repornirea proceselor de producţie, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Reprezentanţii Agroland au în plan obţinerea certificării non-GMO (organisme nemodificate genetic) pentru furaje, fabrica din Caransebeş devenind prima astfel de unitate din România, cu această certificare. Preluarea fabricii face parte din strategia Agroland de a deveni cel mai important producător local de ouă de consum şi carne de pasăre certificate non-GMO. În octombrie 2020, Agroland a intrat pe piaţa ouălor de consum prin preluarea platformei Avicola Mihăileşti, producător de ouă de consum şi pui de o zi, care include şase ferme.
Fabrica ocupă o suprafaţă de 10.000 mp şi are opt angajaţi, în acest moment. Capacitatea de producţie este, în prezent, de 12.000 tone anual, dar se estimează o creştere graduală a acesteia, cu circa 25% pe an, până în 2024. Procesul de certificare pentru producţia de furaje fără organisme modificate genetic a demarat acum două luni şi se estimează că se va încheia anul acesta, în august.
"Obiectivul nostru este să devenim cel mai important producător de ouă de consum şi carne de pasăre non-GMO din România, iar decizia de a prelua activitatea fabricii de furaje din Caransebeş este o mutare vitală, în acest sens. La nivelul Uniunii Europene, tendinţa către consumul de produse organice şi non-GMO datează de mulţi ani. Există state precum Austria, unde produsele non-GMO reprezintă până la 90% din totalul pieţei, dar şi ţări ca România şi Bulgaria, unde acest segment este aproape de zero. Din fericire, există premisele ca această piaţă să crească uşor cu până la 10%, în următorii trei ani. Până acum, principalul obstacol în calea dezvoltării acestei pieţe la nivel local a fost lipsa capacităţilor de producţie pentru furaje certificate non-GMO. Odată cu certificarea pe care o vom obţine pentru fabrica din Caransebeş, piedica va fi înlăturată şi sperăm că vor fi şi alţi antreprenori sau companii care vor investi în această direcţie. Noi estimăm că la sfârşitul lui septembrie vom reuşi să livrăm primele ouă certificate non-GMO, în marile reţele de retail din ţară", a declarat Horia Cardoş, fondator şi director general al Agroland.
Agroland şi Lipoplast vor finaliza procesul de achiziţie a fabricii, până la finele lui 2021. În viitor, reprezentanţii Agroland iau în calcul preluarea activităţii şi a altor producători de ouă de consum şi carne de pasăre, pentru a-şi consolida poziţia pe această piaţă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Haterul de serviciu în data de 22.07.2021, 11:55)
Dragi actionari Agroland, nu va lasati entuziasmati de aceasta achizitie si puneti mana de cititi cate ceva despre tehnologia necesara producerii de furaje ca sa incepeti sa intelegeti cam pe unde ar putea fi problema.
Pe urma, dragii mosului, puneti mana pe harta Romaniei ca sa vedeti cam pe unde vine Caransebesul in raport cu zonele de productie cerealiere ale tarii, respectiv in raport cu Avicola Mihailesti si reteaua de magazine Agroland. Pe urma uitati-va cu atentie la timpii de transport, la pretul de la pompa (de la care puteti face o reducere pentru ca vor avea o reducere de la X companie producatoare de combustibili, atata e clar oricaruia dintre voi, asa ...) si intrebati-va de ce nu in alta parte.
La final, "haterul de serviciu" va ureaza investitii spornice!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Adi în data de 22.07.2021, 17:10)
De asta orice tara are nevoie de autostrazi - pentru dezvoltare sustinuta - si din acest motiv in plus trebuie sa terminam si la noi cat mai repede autostrazile incepute!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Haterul de serviciu în data de 22.07.2021, 19:51)
Si cu autostrazi terminate, transportul tot era scump pana la Caransebes, in conditiile in care distanta medie de transport a produselor (pentru alimentarea propriei retele de magazine) a fost dublata in mod inutil.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.07.2021, 08:17)
Atata timp cat banii obtinuti din oferta sunt investiti cu grija si pentru dezvoltarea afacerii,, tu istetule bati toba degeaba.O tii sus si tare cu transportul, pai asta e, azi pe sosele e majoritar,tu pe unde circuli nene pe net ? Apoi cereale se produc si in campia de vest dar tu nu stii geografie samd.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2021, 17:44)
Pe calea ferata se pot transporta?.Volumele sunt destul de mari.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2021, 19:53)
Ha-ha-ha!
Auzi la el, transport pe calea ferata ... Incredibil! Degeaba sunt volume "destul de mari" cata vreme trebuie formata garnitura initiala, iar apoi grupajul de marfuri trebuie astfel gandit incat noi garnituri sa fie compuse undeva pe traseu, prin alaturarea altor marfuri.
Mama, ce gluma buna in conditiile in care "volumele destul de mari" trebuie transportate catre estul Romaniei, adica catre un nicaieri care nu atrage nici un fel de materie prima dinspre Ardeal ...
Lasa, nu-ti mai bate capul, tu apuca-te si cumpara actiunile lor ca sigur gaseste CFR-ul o solutie optima numai pentru ei!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2021, 20:25)
Nu ai actiuni la ei ??????.M-ai linistit.Daca are CFR-ul grija,nu-mi mai fac probleme.