AGROSEL, prima staţiune de cercetare privată de seminţe din România, înfiinţează HEKTAR SEEDS, companie care se va adresa exclusiv clienţilor profesionişti din legumicultură, prin brandul premium HEKTAR, conform unui comunicat remis redacţiei.
"După o experienţă de 28 de ani în industrie, 18 ani de cercetare şi urmând strategia de dezvoltare pe termen lung, am decis înfiinţarea HEKTAR SEEDS SRL, prin desprinderea liniei de business profesionale, axată pe cercetare şi sprijin pentru producătorii profesionişti din legumicultură, care va oferi seminţe de calitate superioară şi va ajuta la creşterea productivităţii", declară Levente Szell, Director General, Co-acţionar AGROSEL.
Potrivit sursei, în ultimii 10 ani, AGROSEL a reuşit dublarea cifrei de afaceri şi omologarea cu succes în Lista oficială a României a peste 100 de varietăţi de legume cu genetică românească, ameliorate în Câmpia Turzii. Aceste varietăţi sunt perfect adaptate condiţiilor pedoclimatice, tehnologice şi de cultură din ţară şi din zona balcanică.
Compania AGROSEL investeşte anual peste 500.000 euro în cercetare. Investiţia totală însumează câteva milioane de euro.
"Cu brandul HEKTAR ne propunem ca în următorii 4 ani să fim un jucător important în segmentul seminţelor de legume profesionale (hibrizi) de genetică românească, unici în România. Suntem deja alternativa autohtonă la standarde europene în România pe segmentul de seminţe profesionale de legume. Aceşti hibrizi autohtoni au aceleaşi rezistenţe la boli ca şi hibrizii occidentali, concurând de la egal la egal cu produsele companiilor vestice din punct de vedere al calităţii.
Am format o echipă de experţi în cercetarea şi vânzarea seminţelor de legume, care se dedică produselor profesionale şi producătorilor profesionişti, pentru că există un potenţial uriaş de dezvoltare atât în ţară cât şi pe pieţele externe, mai ales în regiunea balcanică şi orientul mijlociu", declară Levente Szell.
HEKTAR SEEDS SRL este deja operaţională din ianuarie 2023.
Compania AGROSEL a închis anul 2022 cu o creştere a veniturilor de aproape 8% faţă de 2021, ajungând la o cifră de afaceri de peste 54 de mil. lei şi un profit operaţional de aprox. 9 mil. lei.
Pentru AGROSEL fost un an dificil, cauza fiind creşterea costurilor de producţie cu două cifre procentuale la toate materiile prime de la seminţe, la ambalaje, energie şi forţă de muncă, se menţionează în comunicat.
"Suntem o afacere de familie, nu o companie multinaţională, şi ne asumăm această diferenţiere fiindcă ne asigură flexibilitatea atât de importantă în condiţiile economice, sociale şi politice actuale", susţine Levente Szell.