"Royal Ahold" NV, deţinătorul olandez al lanţurilor americane "Giant" - de distribuţie a alimentelor, raportează o scădere de 55% a profiturilor în primul trimestru din acest an, ca o consecinţă a competiţiei cu ceilalţi operatori de supermarketuri, dar şi a costurilor aferente vînzării unor active. Declinul dolarului în raport cu euro a afectat, de asemenea, evoluţia beneficiilor societăţii olandeze, mai ales că aceasta realizează peste două treimi din vînzările sale pe teritoriul SUA.
Cîştigul net al companiei a scăzut la 134 milioane de euro (162 milioane de dolari) în primele trei luni din 2005, de la 298 milioane de euro în intervalul similar din 2004. Analiştii aşteptau profituri de 136 milioane de euro pentru "Ahold".
Directorul executiv al companiei, Anders Moberg, cheltuieşte circa 1,6 miliarde de euro ca să reamenajeze centrele comerciale ale lanţului, astfel încît să atragă mai mulţi clienţi şi să cîştige cotă de piaţă. "Ahold", al patrulea distribuitor la nivel mondial - după vînzări, a vîndut active printre care lanţurile neprofitabile "Bi-Lo" şi "Bruno's" din SUA.