Constructorul aeronautic european Airbus şi-a avertizat angajaţii că este posibil să renunţe la mai multe sute de locuri de muncă din Germania dacă divizia sa care produce componente de avion nu va fi vândută, aşa cum prevede o strategie de reducere de costuri prezentată în aprilie, informează Reuters, citat de Agerpres.
Conform unor planuri prezentate deja sindicatelor, Airbus estimează că între 1.000 şi 2.500 de locuri de muncă din Germania sunt în pericol dacă va continua să îşi producă componentele în interiorul grupului în loc să se despartă de Premium Aerotec, susţine o sursă din apropierea acestui dosar,
Conform unei strategi de restructurare prezentată în primăvară, divizia Premium Aerotec din Germania ar urma să fie separată de grupul Airbus. Această divizie produce componente pentru avioanele comerciale şi militare, în principal la Augsburg şi Varel, în apropiere de Bremen, şi înregistrează pierderi de mai mulţi ani. Airbus susţine că dacă Premium Aerotec ar avea un nou proprietar atunci ar putea să câştige comenzi din partea rivalilor Airbus precum şi clienţi din alte industrii.
Conform unor calcule prezentate anterior de Airbus, Premium Aerotec este cu 25% până la 30% mai scumpă decât alţi furnizori.
Însă puternică confederaţie sindicală IG Metall se opune proiectului Airbus de a vinde Premium Aerotec de teamă că această operaţiune ar conduce la pierderi de locuri de muncă şi condiţii de muncă mai puţin favorabile după separarea de grupul Airbus.
Dosarul Premium Aerotec a început să ia şi o dimensiune politică. Ministrul german de Finanţe, Olaf Scholz şi candidatul social-democraţilor pentru postul de cancelar la alegerile parlamentare din septembrie, intenţionează să facă luni o "vizită de solidaritate" la uzina Premium Aerotec de la Varel.
De asemenea, Airbus a promis că va examina posibilitatea unui viitor în cadrul grupului pentru divizia care se ocupă cu producţia de componente. "Analiza noastră, pe care am comunicat-o reprezentanţilor angajaţilor la finele lunii iulie, arată în mod clar că varianta internă ar fi mult mai dureroasă pentru angajaţi dacă vrem să ajungem la o structură de costuri competitivă", a spus un purtător de cuvânt de la Airbus. Potrivit purtătorului de cuvânt, acesta este motivul pentru care compania vrea să găsească un nou proprietar mai bun, care să păstreze mai multe locuri de muncă.
Firma elveţiană Montana Aerospace şi-a exprimat deja interesul pentru Premium Aerotec.
"Fereastra de oportunitate pentru o repoziţionare este acum, înainte ca ritmul de producţie să revină la nivelul de dinaintea crizei", a declarat purtătorul de cuvânt de la Airbus.
Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. În 2019, a generat venituri de 70 de miliarde de euro şi a avut 135.000 de angajaţi. De asemenea, Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri. Airbus mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni.
Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România şi Premium Aerotec în Braşov şi Airbus Defense and Space în Bucureşti.