Airbus intenţionează să concedieze peste 2.000 de angajaţi din divizia spaţială şi de apărare, reprezentând 6% din personal, inclusiv sute de posturi de conducere, potrivit unor surse Reuters.
Peste jumătate dintre cele 2.043 de posturi reduse vor fi în divizia de sisteme spaţiale, care se confruntă cu pierderi semnificative. Reprezentanţii Airbus nu au comentat situaţia. În octombrie, Airbus anunţase concedierea a până la 2.500 de angajaţi din diviziile de apărare şi spaţială, ca urmare a pierderilor din proiectele de sateliţi, iar concedierile, iniţial planificate până în 2026, au fost amânate pentru a fi discutate cu sindicatele.
Miercuri, planurile au fost prezentate sindicatelor, iar Airbus a anunţat că şi la alte divizii vor avea loc concedieri, inclusiv la sediul central.
Cele mai multe concedieri vor fi în Germania (689), Franţa (540), Marea Britanie (477), Spania (303) şi în alte ţări mai puţin importante pentru grupul aeronautic (34).
Germania, Franţa, Marea Britanie şi Spania au înfiinţat Airbus în urmă cu peste 50 de ani şi ponderea reducerilor de costuri reprezintă un subiect politic sensibil.
Concedierile vin după o revizuire a eficienţei diviziilor spaţială şi de apărare, potrivit surselor. Airbus, care construieşte sateliţi, avioane de transport şi este implicată în programele europene de rachete şi lansare în spaţiu, a fost afectată de costurile ridicate ale sistemelor spaţiale, cum ar fi OneSat, şi de întârzierile şi creşterea costurilor în sectorul apărării. Anul acesta, CEO-ul Guillaume Faury a declarat că Airbus caută oportunităţi pentru a impulsiona activităţile în divizia de apărare şi cea spaţială, în special în domeniul sateliţilor.
În iulie, Airbus, cel mai mare producător mondial de avioane, a avertizat asupra profitului şi a revizuit în scădere ţinta de livrări pentru acest an, la 770 de aeronave, de la 800. De asemenea, a amânat obiectivul de a produce lunar 75 de avioane cu fuselaj îngust, mutând termenul din 2026 în 2027. Livrările sunt afectate de deficitul de motoare şi alte componente, într-un context în care lanţul de aprovizionare din industria aerospaţială nu s-a redresat încă după pandemie.