"Alcoa" Inc., cel mai mare producător de aluminiu din SUA, a revenit pe profit în ultimul trimestru din 2014, în baza creşterii operaţiunilor sale destinate domeniului aerospaţial şi celui auto, respectiv a redresării preţurilor aluminiului brut.
Compania a raportat un profit de 11 cenţi/acţiune sau 159 milioane de dolari în total, comparativ cu o pierdere de 2,19 dolari/titlu ori 2,34 miliarde dolari în ultimele trei luni din 2013. Dacă se exclud anumite elemente speciale, câştigul "Alcoa" a fost de 33 de cenţi/acţiune, în timp ce analiştii estimau 27 de cenţi.
În perioada menţionată, vânzările companiei au sporit cu 14%, la 6,38 miliarde dolari. Analiştii anticipau 6,05 miliarde dolari.
Pe întregul an 2014, vânzările "Alcoa" au crescut cu 4%, la 23,9 miliarde dolari. Profitul net a fost de 268 milioane de dolari sau 21 de cenţi/acţiune, faţă de o pierdere netă de 2,3 miliarde dolari ori 2,14 dolari/titlu în 2013. Excluzând elementele speciale, "Alcoa" a înregistrat un profit net de 1,1 miliarde dolari sau 92 de cenţi/acţiune anul trecut, rezultat aproape triplu comparativ cu cel din 2013: 357 milioane de dolari sau 33 de cenţi/acţiune.
Compania americană preconizează că, anul acesta, consumul mondial de aluminiu va spori cu 7%, pe fondul cererii din partea companiilor auto şi a celor din sectorul aerospaţial.
"Alcoa" mai preconizează că producţia globală de aluminiu va creşte cu 5,1 milioane de tone anul acesta, din care 4,4 milioane de tone vor fi fabricate în China.
În condiţiile în care cererea de profil va depăşi producţia, deficitul de pe piaţa aluminiului va fi de numai 38.000 de tone în 2015, comparativ cu 948.000 de tone în 2014, conform "Alcoa".