ALD Automotive, divizia de leasing operaţional şi administrare de flote auto a grupului Societe Generale, vrea să administreze 5.500 de autovehicule la finalul lui 2009, după ce a depăşit deja ţinta pentru acest an, pe fondul creşterii forţei de vânzare, au anunţat ieri reprezentanţii firmei. "Am depăşit deja estimările pentru acest an, care erau de 4.000 de autovehicule gestionate. În august, ALD Automotive gestiona deja 4.285 de autovehicule, iar la sfârşitul acestui an estimăm că vom administra o flotă de 4.400 - 4.500 de autovehicule", a declarat directorul comercial al companiei, Ovidiu Andreescu, citat de NewsIn. El a precizat că atingerea acestor obiective depinde, însă, şi de conjunctura pieţelor internaţionale.
"Criza financiară internaţională nu ne-a afectat. Compania a majorat nesemnificativ dobânzile, cu doar 0,5 puncte procentuale în acest an, deoarece finanţările s-au făcut din interiorul grupului", a mai spus Andreescu.
Reprezentantul ALD Automotive este optimist în privinţa contextului economic internaţional, estimând că va mai fi o perioadă dificilă de şase luni în care dobânzile vor creşte în orice ţară, dar că, la finalul acestei crize, dobânda va reveni la normal.
"În ultimul timp, am des-chis două puncte de vânzare, la Timiş şi la Braşov, deoarece vrem să dezvoltăm reţeaua în aceste zone ale ţării", a adăugat directorul comercial al companiei.
ALD Automotive vrea să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa de leasing operaţional full service (cu toate serviciile incluse n.r.) din România prin creşterea numărului de companii mici şi mijlocii din portofoliu.
În ce priveşte cifra de afaceri, ALD Automotive îşi menţine estimările pentru acest an la 16-20 milioane euro. "Pentru anul viitor estimăm o cifră de afaceri de 21-22 milioane euro", a declarat directorul general al companiei, Martin Kossler.
Tot în 2009, ALD Automotive estimează că vinde aproximativ 900 de autovehicule second hand, pe fondul dezvoltării activităţii de remarketing.
ALD Automotive şi-a propus pentru anul viitor să dezvolte sectorul de vânzări indirecte prin intermediul parteneriatelor, dar şi să implementeze un sistem de management al calităţii.
"Dacă în prezent compania are 200 de clienţi, pentru anul viitor estimăm cel puţin 50 de noi clienţi", a mai spus Kossler.
Reprezentanţii companiei au menţionat că Renault, Ford şi Peugeot sunt printre cele mai solicitate mărci de maşini, după care urmează Toyota şi Volkswagen.
La finalul lui 2007, ALD Automotive avea peste 3.000 de autovehicule în administrare, de două ori mai mult decât în decembrie 2006, şi a raportat o cifră de afaceri de 10,4 milioane euro.
Leasingul operaţional ar putea ajunge la 12-14% din piaţa de leasing în 2009
Leasingul operaţional ar putea ajunge la o pondere de 12-14% din piaţa totală de leasing în 2009, după numărul de autovehicule administrate, de la 10% în prezent, pe fondul interesului în creştere al firmelor româneşti, a declarat ieri directorul comercial al ALD Automotive, Ovidiu Andreescu. "Ponderea rămâne mică în comparaţie cu alte ţări din Europa, unde piaţa de leasing operaţional are o pondere care depăşeşte în unele cazuri 60%", a menţionat Andreescu. "Piaţa românească de leasing operaţional este estimată la 10.000-12.000 de autovehicule administrate în acest an", a mai spus directorul comercial al companiei. Andreescu a precizat că nu există studii de piaţă în acest sens, ci doar estimări pe baza rapoartelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) referitoare la vânzările de autovehicule. Dacă în perioada anterioară, 99% din companiile care optau pentru acest produs erau multinaţionale sau aveau capital străin, în ultima perioadă "se remarcă o tendinţă de deschidere a companiilor româneşti către leasingul operaţional", a mai spus reprezentantul ALD Automotive.