Alianţa pentru Educaţie de Calitate a transmis, astăzi, printr-un comunicat de presă, că solicită amendarea proiectului de lege Pl-x nr. 79/2019 deoarece, prin adoptarea acestuia, s-ar crea mai multe probleme în sistemul de învăţământ.
"În loc să caute soluţiile pentru aplanarea conflictelor de la nivelul unităţilor de învăţământ, parlamentarii deschid «cutia Pandorei» şi dau posibilitatea tuturor să ceară examene medicale pentru angajaţii din şcoli. Astfel, spre exemplu, se poate ajunge la situaţii în care orice persoană poate cere un examen psihiatric pentru un cadru didactic exigent", se arată în comunicat.
Sursa citată menţionează că proiectul aduce şi alte modificări, care sunt în defavoarea învăţământului. Astfel se elimină incompatibilităţile cu demnitatea funcţiei didactice reglementate expres în actualul text al legii educaţiei şi se limitează dreptul la petiţie.
"Se propune reglementarea expresă a instituţiilor la care se pot înregistra sesizări: numai la secretariatul unităţii/instituţiei de învăţământ pentru faptele săvârşite de personalul acesteia; numai la secretariatul inspectoratului şcolar pentru fapte săvârşite de directori/ directori adjuncţi/ inspectori şcolari; numai la registratura Ministerului Educaţiei Naţionale pentru fapte săvârşite de personalul de conducere din inspectoratele şcolare şi personalul de îndrumare, de control şi de execuţie din cadrul MEN. Practic, cercetarea disciplinară este condiţionată de înregistrarea sesizării strict în modalitatea propusă. În consecinţă, dacă o persoană ar sesiza ministerul cu privire la fapte săvârşite de un cadru didactic dintr-o unitate de învăţământ, prin efectul noilor prevederi, nu s-ar putea declanşa cercetarea disciplinară", mai precizează comunicatul Alianţei pentru Educaţie de Calitate.
Alianţa consideră că amendarea acestui proiect este obligatorie şi precizează că nu este oportună o asemenea iniţiativă, care ar putea fi integrată în noua lege a educaţiei.
"Ţinând cont de cele prezentate mai sus, considerăm că amendarea acestui proiect, după o discuţie cu specialiştii în educaţie, este obligatorie. De asemenea, în condiţiile în care urmează să începem negocierile pentru o nouă lege a educaţiei, credem că o astfel de iniţiativă nu este oportună în acest moment, ea putând fi integrată în noul act normativ", se mai arată în comunicat.