Gigantul chinez de comerţ online "Alibaba Group Holding" Ltd. preia 20% din lanţul local de distribuţie a electronicelor "Suning", investiţie de 28,3 miliarde de yuani (4,63 miliarde de dolari). În urma acestei achiziţii,"Alibaba" devine cel mai mare acţionar al companiei.
Potrivit anunţului "Alibaba", cele două companii urmează să colaboreze pe segmentele de e-commerce, logistică şi alte afaceri. În plus, "Suning" va deschide un magazin de referinţă pe Tmall.com, platformă aparţinând "Alibaba".
În baza înţelegerii dintre părţi, "Alibaba" va putea să utilizeze reţeaua de logistică a "Suning", care acoperă 90% din regiunile din China, respectiv opt centre de distribuţie naţională, 57 de centre de distribuţie regională şi 1.700 de staţii de livrare.
"Suning" operează peste 1.600 de magazine în 600 de oraşe din China, Hong Kong şi Japonia.