Firma de asigurare Allianz-Ţiriac a anunţat, luni, că a încheiat primele nouă luni cu prime brute subscrise pe segmentul asigurărilor non-auto în creştere cu peste 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce primele brute subscrise din asigurări de viaţă s-au majorat cu 8%.
Cele două linii de business strategice în portofoliul Allianz-Ţiriac au ajuns să genereze aproape 50% din vânzările totale aferente primelor nouă luni din acest an, în creştere de la 44% în aceeaşi perioadă din 2018, potrivit unui comunicat.
"La nivelul segmentului non-auto, principalii contributori la creştere au continuat să fie asigurările de sănătate, cu un plus de 31%, şi asigurările de proprietăţi, cu un avans de 10% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. Pe segmentul asigurărilor de sănătate, Allianz-Ţiriac este lider de piaţă cu aproape 150.000 de clienţi, cât populaţia unor oraşe precum Arad, Piteşti sau Sibiu", se arată în comunicat.
Creşterile de pe liniile non-auto au reuşit să compenseze scăderea primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor auto obligatorii (RCA). La nivel agregat, pe toate liniile de business, Allianz-Ţiriac a înregistrat prime brute subscrise de peste un miliard de lei, în creştere cu 3% faţă de primele nouă luni din 2018. Profitabilitatea se menţine robustă, cu un rezultat operaţional de aproximativ 99 milioane de lei.
O schimbare de comportament în rândul clienţilor
"Observăm în ultima perioadă o schimbare de comportament în rândul clienţilor care nu poate decât să ne bucure: asigurările de viaţă, sănătate şi locuinţă - au devenit prioritare. Eforturile susţinute pe care le-am depus de-a lungul anilor sunt astfel răsplătite, iar această schimbare pozitivă de mentalitate se simte din plin şi la nivelul portofoliului nostru. Allianz-Ţiriac se află în acest moment într-o poziţie unică în piaţa de asigurări, cu un portofoliu echilibrat şi o activitate profitabilă, care îi conferă forţa financiară pentru a absorbi cu uşurinţă potenţiale şocuri. Profitul este poliţa noastră de asigurare prin care putem oferi protecţie financiară clienţilor. O companie cu pierderi nu este ea însăşi o companie puternică şi cu atât mai puţin poate fi un punct de sprijin pentru client", a declarat Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac.
Sumele plătite clienţilor sub formă de despăgubiri şi indemnizaţii au crescut cu 12%, la peste 575 milioane de lei. Daunele acoperite de asigurările de proprietăţi au crescut cu peste 27% în primele nouă luni din 2019, fiind generate în principal de incendii şi fenomene meteo severe.
La nivelul asigurărilor auto, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Ţiriac în primele nouă luni din 2019, transmite aceaşi sursă.
O creştere semnificativă a daunalităţii a fost înregistrată şi pe segmentul asigurărilor de sănătate, cu o creştere a despăgubirilor plătite de aproximativ 56% în primele nouă luni din 2019, în condiţiile în care se observă o creştere importantă nu doar a interesului pentru achiziţionarea poliţelor de sănătate, dar şi a frecvenţei utilizării serviciilor medicale accesibile prin produse de asigurare.
Numărul clienţilor care utilizează produsele şi serviciile Allianz-Ţiriac a crescut cu aproape 7% în primele nouă luni din 2019.