Allianz-Ţiriac a subscris în primele 9 luni din 2020 prime în valoare de peste un miliard de lei, în scădere cu 2,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Diminuarea a fost determinată exclusiv de vânzările mai mici de asigurări auto şi de călătorie, o tendinţă naturală având în vedere impactul noului coronavirus asupra pieţei auto şi a turismului, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Pe de altă parte, creşteri semnificative ale vânzărilor au fost înregistrate la nivelul de asigurărilor de viaţă, sănătate şi locuinţă. De exemplu, asigurările de viaţă au crescut cu 20% în primele 9 luni din 2020 şi au ajuns să genereze 1 leu din fiecare 7 lei încasaţi din primele totale.
Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac: "Dincolo de efectele negative în plan medical, social şi economic, pandemia COVID-19 a adus şi schimbări pe care am reuşit să le capitalizăm şi să îi ajutăm pe clienţii noştri să protejeze ceea ce contează pe ei. Locuinţa a devenit mai mult decât spaţiul de relaxare şi petrecere a timpului cu familia, a devenit principalul scut de protecţie împotriva noului coronavirus şi a beneficiat de mai multă atenţie, inclusiv prin asigurare. Totodată, am remarcat un interes mai mare pentru protejarea vieţii şi sănătăţii, urmat de acţiune prin închierea unei asigurări. Aceste tendinţe sunt îmbucurătoare, fiind semnalul că avem capacitatea de a reduce mai rapid decalajul de protecţie financiară".
Allianz-Ţiriac a plătit despăgubiri totale în valoare de peste 500 milioane de lei în primele 9 luni din 2020.
Rata combinată se situează la un nivel confortabil de 90,6%, în scădere cu 2,6 puncte procentuale faţă de luna septembrie 2019. Portofoliul echilibrat, controlul riguros al costurilor operaţionale şi frecvenţa mai mică a daunelor ca urmare a restricţiilor de mobilitate au permis îmbunătăţirea profitabilităţii operaţionale cu circa 25%.