Alstom anunţă finalizarea unei noi unităţi de mentenanţă în Bucureşti. Depoul Alstom Griviţa este primul depou dedicat serviciilor de mentenanţă şi testare a trenurilor şi locomotivelor electrice din România. Prima unitate eletrică multiplă din comanda de 37 de unităţi pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se află în noul depou, unde continuă programul complex de testare obligatorie în vederea certificării pe piaţă, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Alstom recrutează activ pentru noul centru de mentenanţă, fiind aşteptaţi să se alăture acestui proiect peste 50 de noi angajaţi care vor urma un program specializat de instruire.
"Acest nou depou reprezintă încă un reper în activitatea companiei şi ilustrează angajamentul de lungă durată al Alstom, în anul în care compania marchează cea de-a treizecea aniversare în România. Noul depou va permite, alături de operaţiuni de mentenanţă, şi operaţiuni de testare şi reglaje de fineţe, pentru a ne asigura că materialul rulant atinge performanţele cerute", spune Gabriel Stanciu, director general pentru România, Bulgaria şi Moldova.
"Acesta este primul depou modern construit în România în ultimii 30 de ani. Noua unitate de mentenanţă va fi echipată cu tehnologie de ultimă generaţie, egalând sau chiar depăşind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei", spune Roberto Saccione, Managing Director Alstom pentru servicii de mentenanţă pentru Romania, Bulgaria and Moldova.
Trenul cu şase vagoane Coradia Stream pentru ARF continuă programul foarte complex de testare obligatorie în conformitate cu reglementările STI (Specificaţii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european şi cu Regulile tehnice naţionale notificate (NNTR), înainte de a putea circula cu pasageri. Toate funcţionalităţile şi performanţele noului tip de tren - de la sisteme electrice şi electronice, la sisteme de frânare şi propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor şi multe altele - sunt confirmate prin sute de teste de verificare. În încheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obţinerii autorizaţiei de circulaţie cu pasageri.
Pentru a optimiza procesul, Alstom foloseşte trei trenuri similare în paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare în intervalul de timp cuprins până la sfârşitul lunii iunie. Etapa finală înainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranţă: 10.000 km pe linii comerciale, fără pasageri, în funcţie de disponibilitatea liniilor.