Alstom va livra României 16 locomotive electrice Traxx

F.D.
Companii / 29 ianuarie

Alstom va livra României 16 locomotive electrice Traxx

Alstom şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au semnat un contract pentru livrarea a 16 locomotive electrice Traxx 3 MS şi 20 de ani de servicii de mentenanţă asociate. Contractul este în valoare totală de aproximativ 150 de milioane de euro, conform unui comunicat de presă al companiei.

"Alstom şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au semnat un contract pentru livrarea a 16 locomotive electrice Traxx 3 MS şi 20 de ani de servicii de mentenanţă asociate. Contractul, în valoare totală de aproximativ 150 de milioane de euro, extinde colaborarea Alstom cu ARF în domeniul materialului rulant. Perioada de 20 de ani de mentenanţă şi reparaţii poate fi prelungită cu încă 20 de ani prin încheierea unui acord adiţional", anunţă Alstom.

Contractul presupune achiziţia a a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanţă şi reparaţii, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcţionării în condiţii optime de siguranţă şi confort a respectivelor locomotive.

"Suntem onoraţi de faptul că portofoliul de material rulant al Alstom în România este acum completat de locomotive electrice pentru clientul nostru ARF. Noile locomotive vor contribui semnificativ la tranziţia ţării către mobilitatea sustenabilă, aliniindu-se cu angajamentul Alstom de a promova soluţii de mobilitate mai ecologice şi mai inteligente la nivel mondial", a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom pentru România, Bulgaria şi Moldova.

Locomotivele electrice cu patru osii pot avea o viteză maximă de 200 km/h şi vor putea tracta până la 16 vagoane de pasageri. Acestea vor fi echipate cu sistemul Alstom de ultimă generaţie ERTMS la bord pentru o eficienţă optimă şi un nivel ridicat de siguranţă şi securitate, asigurând în acelaşi timp interoperabilitatea deplină. Locomotivele sunt concepute pentru a îmbunătăţi mobilitatea în interiorul ţării precum şi între marile oraşe ale României.

Locomotivele Traxx oferă un design flexibil bazat pe o abordare de platformă robustă, modulară, compatibilă cu multe aplicaţii (transport de marfă şi pasageri într-o singură ţară sau în mai multe ţări) şi disponibile în diferite configuraţii (AC, DC şi multi-sistem).

"Acest produs oferă performanţe operaţionale şi fiabilitate sporite, cu o eficienţă energetică mai mare şi intervale de mentenanţă extinse pentru a-şi îmbunătăţi disponibilitatea. Locomotivele Traxx au fost omologate în 20 de ţări, acoperind o distanţă totală anuală de peste 300 de milioane de kilometri, cu peste 2.700 de unităţi vândute începând cu anul 2000", anunţă Alstom.

Preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu, a declarat că acest contract vine să aducă un nou impuls flotei de locomotive utilizate în transportul feroviar public de călători din România, care va trebui să răspundă în mod eficient nevoilor de mobilitate sporită a cetăţenilor, atât în interiorul ţării, cât şi între marile oraşe ale României.

Alstom activează în România de 30 de ani şi este lider de piaţă în soluţii de electrificare şi semnalizare feroviară. Compania este responsabilă cu implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunăre precum şi în zona Cluj, unde Alstom face parte şi din consorţiul care construieşte cel de-al doilea sistem de metrou din ţară, în oraşul Cluj Napoca. Prima soluţie de semnalizare urbană CBTC din ţară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucureşti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti în ultimii aproape 20 de ani, având în continuare un contract în derulare valabil până în 2036.

Grupul Alstom este prezent în 63 de ţări şi are peste 80.000 de angajaţi din 175 de ţări. Listată în Franţa, compania a înregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2023.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Dar locomotivele de la Softronic care sunt produse in Romania nu sunt europene?Le cumpara suedezii dar pentru Romania nu sunt bune.A impus UE sa le cumparati de la Alstom sau Alstom are parandarat mai bun?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb