Reporter: Ce aşteptări aveţi privind sectorul dumneavoastră de activitate, în urma achiziţionării Fornetti Holding de către Aryzta AG?
Csaba Toth: Fornetti, atât ca Holding, cât şi independent, în România, a dovedit că este o companie în căutare de noi soluţii pentru o acoperire cât mai bună pe piaţă, vizând atât satisfacţia consumatorilor, cât şi fidelizarea partenerilor. Achiziţionarea de către ARYZTA AG nu face decât să ne determine să îmbunătăţim toate acestea, acum cu un plus de experienţă, viziune modernă şi suport financiar, aspect extrem de important în demersul nostru de a ne dezvolta şi de a continua să fim lideri pe piaţa de profil din România. Ba mai mult, odată cu preluarea de către ARYZTA, avem mare încredere că Fornetti va fi mult mai vizibilă şi în restul Europei, inclusiv în partea de vest.
Reporter: Cum apreciaţi evoluţia pieţei de patiserie şi panificaţie congelată din România?
Csaba Toth: Fornetti a dat tonul în 2001. Până la intrarea noastră pe piaţă, acest sector era practic inexistent. Fornetti a dezvoltat acest sector de coacere la vedere şi, totodată, a ajutat la extinderea lui. Sectorul de patiserie şi panificaţie este foarte dezvoltat, iar concurenţa a crescut şi creşte de la an la an. Este un lucru normal, de altfel, nevoia de hrană fiind una permanentă, iar timpul tot mai scurt şi presant determină oamenii să se îndrepte către patiserii şi covrigării - o soluţie rapidă şi, desigur, ieftină.
Reporter: Ce planuri pe termen scurt şi mediu conţine strategia de dezvoltare a companiei, atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional?
Csaba Toth: În perioada imediat următoare, un aspect extrem de important este angajarea de 50-100 de persoane în sectorul productiv şi comercial. Angajările vor continua constant, întrucât avem în plan o dezvoltare intensă şi avem mare nevoie de personal, îndeosebi muncitori. Avem în plan, tot în viitorul foarte apropiat, activarea tuturor capacităţilor de producţie din România, care ne va permite să producem mai mult. S-a luat această decizie ca urmare a unei cereri crescute pe piaţă, pentru magazinele de franciză, dar şi în reţelele de retail. La nivel internaţional, ne propunem să ducem Fornetti în cât mai multe ţări din Europa.
Reporter: Ce presupune pentru Fornetti România dezvoltarea segmentului street-food?
Csaba Toth: Fiind lideri pe piaţă, acest lucru ne aduce şi avantaje, dar ne şi obligă la o constantă dezvoltare. Piaţa este în continuă creştere, iar pentru următoarele luni pregătim noi produse în categoria premium, cu gusturi inedite, exotice, altele tradiţionale. Dezvoltarea de produse noi, de altfel, a fost principala noastră grijă, din 2001 şi până în prezent şi va continua în acelaşi mod. În esenţă, dezvoltarea sectorului street-food înseamnă o prezenţă mai accentuată în zonele comerciale intense, pe bulevardele şi străzile din oraşele României.
Reporter: Care va fi valoarea investiţiei în modernizarea magazinelor din sistemul de franciză?
Csaba Toth: Am început deja demersul de reamenajare a magazinelor, de rebranduire, decizie luată din două motive. În primul rând, am simţit nevoia să dăm un nou suflu imaginii noastre, să amenajăm magazinele la standarde europene, moderne, să le facem cât mai atrăgătoare. În al doilea rând, această schimbare vine şi ca urmare a alinierii noastre la noua imagine la nivel de Holding, un nou logo, mobiler nou, grafică etc. Aceste investiţii se fac în mod treptat, în colaborare cu partenerii. Având în vedere că acest proiect se va implementa într-un termen mai lung este prematur să ne pronunţăm în ceea priveşte valoarea întregii investiţii, dar ca o primă etapă au fost bugetaţi, pentru 2015, peste 200.000 euro pentru acest tip de investiţie.
Reporter: Ce planuri aveţi privind dezvoltarea de noi tehnologii de coacere pe piaţa patiseriilor?
Csaba Toth: Acestă dezvoltare a noilor tehnologii va fi în concordanţă cu noile produse. Produsele premium au, desigur, şi o altă tehnologie de coacere, deci ne vom alinia modernizărilor în domeniu. Am folosit şi tehnologia sous-vid pentru fabricarea sandvişurilor, o tehnologie modernă de preparare a produselor noastre.
Reporter: Ce produse noi vom găsi în magazinele Fornetti din România, în următoarele şase luni?
Csaba Toth: Luna august a debutat cu prima introducere de produse. Pentru consumatorii tradiţionalişti care apreciază gustul autentic românesc, am introdus pe piaţă brânzoaica, cu brânză dulce şi stafide, care, în opinia noastră, respectă şi reţeta, dar şi concepţia colectivă despre acest produs. Am lansat pe piaţă şi un produs care a prins extrem de rapid şi bine, cu caramel. În următoarea perioadă, vom lansa un produs mini, la kilogram, cu carne de pui, dar şi unul cu umplutură de prune şi nucă. De asemenea, până la finalul anului, vom lansa pe piaţă alte 5 produse: unul cu blue cheese şi o gogoaşă cu mix de fructe şi produse recunoscute de consumatorii noştri ca produse XXL, cu vanilie, caise, respectiv şuncă şi brânză.
Reporter: Ce cifră de afaceri şi ce profit estimaţi pentru acest an, la nivelul pieţei din România?
Csaba Toth: Conform estimărilor în ceea ce priveşte compania noastră, în 2015 vom realiza o cifră de afaceri de peste 25 milioane de euro şi un profit brut de peste 2 milioane de euro.
Reporter: Care credeţi că vor fi motoarele de creştere ale afacerii Fornetti?
Csaba Toth: Cred că reamenajarea magazinelor, introducerea de produse noi şi strategia de marketing formează mixul care ne va permite dezvoltarea pe piaţă şi creşterea vânzărilor.
Reporter: Care este valoarea pieţei de patiserie din România?
Csaba Toth: Din cunoştinţele noastre, nu există o estimare foarte clară în ceea ce priveşte acest segment, dar cu siguranţă putem afirma că valoarea pieţei de patiserie din România este de peste 1,5 miliarde de lei.
Reporter: Vă mulţumesc!