Capacitatea mai limitată a Facebook de a oferi publicitate ţintită, împreună cu investiţiile Amazon în produse publicitare, determină un număr tot mai mare de mărci să îşi modifice bugetele de publicitate, relatează CNBC, conform News.ro.
La nivelul sectorului comerţului cu amănuntul există o tendinţă mai mare de migrare către serviciile de publicitate oferite de Amazon, care are efecte majore pe Madison Avenue şi Wall Street.
Ofertele de publicitate crescute ale Amazon pentru milioanele de mărci care vând pe site, împreună cu capacităţile de direcţionare reduse ale Facebook, care au rezultat din schimbările de confidenţialitate ale Apple, au produs o realiniere semnificativă pe piaţa de publicitate digitală.
Până acum un an, Amazon nici măcar nu a dezvăluit dimensiunea afacerii sale de publicitate, lăsând analiştii şi investitorii să ghicească cât de mult câştiga compania permiţând vânzătorilor şi mărcilor să-şi promoveze produsele pe site şi aplicaţii.
Acum, divizia de publicitate a companiei este o afacere anuală de 38 de miliarde de dolari, iar săptămâna trecută a raportat o creştere de 19% de la an la an în trimestrul al patrulea, până la 11,6 miliarde de dolari.
Meta, compania mamă a Facebook, a raportat între timp o scădere anuală de 4% a veniturilor pentru trimestrul patru. la 32,2 miliarde de dolari, acesta fiind al treilea declin trimestrial consecutiv.
Google a fost mai puţin afectată de actualizarea iOS de la Apple, dar afacerea cu publicitate este încă afectată de încetinirea economică. Compania sa mamă, Alphabet, a înregistrat o creştere a veniturilor cu 1%, până la 76 de miliarde de dolari.
Amazon s-a catapultat pe locul trei pe piaţa globală de reclame digitale, cu o cotă de 7,3%, potrivit Insider Intelligence.
Chiar dacă ia cote de piaţă de la Google şi Facebook, Amazon este încă cu mult în urma celor doi lideri de piaţă, care controlează 28,8% şi, respectiv, 20,5% din industria de profl. Datele financiare ale Facebook includ şi Instagram.