E.ON UK (E.ON Marea Britanie), unul din primii şase furnizori locali de energie electrică, va despăgubi cu suma record de 12 milioane de lire sterline (20 de milioane de dolari) consumatorii vulnerabili pentru vânzare înşelătoare, anunţă autoritatea de reglementare din domeniu, Ofgem.
E.ON UK, companie deţinută de E.ON Germania, nu şi-a instruit şi monitorizat în mod corespuzător angajaţii, ceea ce a dus la furnizarea de informaţii incorecte către clienţi, potrivit Ofgem. Autoritatea precizează că aproximativ 330.000 de consumatori casnici, inclusiv pensionari, familii cu persoane cu handicap sau cu venituri mici, vor primi despăgubiri de aproape 35 de lire sterline în cadrul unui "pachet de reparaţii".
"Pachetul reparatoriu agreat reflectă prejudiciul cauzat de practicile de vânzări ale E.ON în perioada iunie 2010 - decembrie 2013", a precizat autoritatea de reglementare.
Ofgem a subliniat că nu a găsit vreo dovadă că managementul E.ON a încercat în mod deliberat să înşele clienţii prin practicile de vânzare. Autoritatea a menţionat că, întrucât E.ON UK a acceptat pachetul de despăgubiri, amenda nominală acordată companiei va fi de numai o liră sterlină.
E.ON şi-a cerut scuze faţă de clienţi şi a promis să plătească despăgubiri către toţi cei care au cumpărat pachete de energie electrică vândute în mod necorespunzător.