Implementarea sistemului e-Factura, de la 1 ianuarie 2025, nu va avea niciun impact cu privire la modul de transmitere şi plată a facturilor de energie către clienţii casnici, în relaţia B2C, potrivit unui comunicat de presă emis ieri de ANAF.
Precizările ANAF vin după ce furnizorii din energie au declarat că au cerut încă din luna octombrie clarificări cu privire la acest aspect, dar Ministerul de Finanţe nu le-a oferit niciun răspuns până la începutul lunii decembrie.
În comunicatul citat, reprezentanţii ANAF susţin că persoanele fizice nu au nicio obligaţie de a descărca facturi sau de a accesa SPV odată cu implementarea e-Factura şi că această responsabilitate revine exclusiv operatorilor economici care emit facturi. Potrivit ANAF, în conformitate cu dispoziţiile articolului 101 aliniat (4) din OUG nr. 120/2021, în relaţiile B2C (business-to-consumer), furnizorii sau prestatorii au obligaţia de a transmite facturile emise destinatarilor în conformitate cu art. 319 din Codul Fiscal, fie pe suport hârtie, fie pe alt suport (inclusiv electronic). În acelaşi timp, aceştia trebuie să raporteze facturile în sistemul naţional RO e-Factura.
Faţă de dispoziţiile respective, ANAF arată că facturile la energie vor continua să fie transmise către clienţii casnici în aceleaşi condiţii ca până acum, fie pe hârtie, fie electronic şi că obligaţia de raportare în sistemul RO e-Factura are doar rol informativ şi nu implică transmiterea facturilor către clienţi prin intermediul acestui sistem. Astfel, implementarea e-Factura nu afectează în niciun fel persoanele fizice beneficiare.
În concluzie, modalitatea de transmitere a facturilor în relaţiile B2C nu suferă modificări. Singura schimbare constă în raportarea acestor facturi de către emitenţi în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.
Opinia Cititorului