Băncile de retail din Marea Britanie au nevoie de o generaţie ca să-şi schimbe cultura agresivă a vânzărilor, care a provocat o serie de scandaluri privind livrarea necorespunzătoare de produse şi a generat, în industria bancară, costuri de 38,5 miliarde de lire sterline (60,6 miliarde dolari) cu amenzi şi despăgubiri, conform unui raport al New City Agenda şi Cass Business School.
"Eliminarea unei culturi toxice, care a costat băncile britanice 38,5 miliarde lire în ultimii 15 ani, va dura o generaţie", potrivit autorilor.
Semnatarii raportului recomandă organismului Banking Standards Review Council (BSRC), nou creat în Marea Britanie, să afle dacă personalul băncilor nu este supus presiunilor să vândă, respectiv să prezinte concluziile sale Comisiei de Finanţe din Parlament.
Preşedintele BSRC, Colette Bowe, promite să păstreze independenţa noului organism, care este finanţat de bănci, respectiv să aducă la cunoştinţa publicului care sunt băncile şi persoanele ce se fac vinovate de un astfel de comportament.
"Independenţa şi transparenţa sunt cruciale. Persoanele vor fi numite. Vom anunţa în public ceea ce vom descoperi", a subliniat Colette Bowe.