Chep România, subsidiara liderului global în servicii de reutilizare prin închiriere a paleţilor, confirmă faptul că externalizarea operaţiunilor de gestiune a paleţilor creşte competitivitatea companiilor şi, totodată, poate genera o scădere a costurilor logistice de până la 20%, relatează un comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
Analizele pe care Chep le efectuează împreună cu clienţii care au gestiune proprie a paleţilor relevă o structură totală a costurilor care poate varia semnificativ în funcţie de specificul industriei. De exemplu, pentru un producător de apă minerală îmbuteliată, structura costurilor cu managementul paleţilor poate consta în: 53% cheltuieli cu achiziţiile de paleţi, 22% costuri de colectare, 14% costuri de depozitare, iar restul, costuri de reparaţie (8%) şi gestiune (3%).
"Pe baza principiului de reutilizare prin închiriere a paleţilor (pooling), beneficiarii închiriază paleţii în cantitatea necesară, doar pentru perioada în care au nevoie de aceştia. Conversia la sistemul de închiriere CHEP presupune, în primul rând, eliminarea activităţilor de depozitare, colectare şi reparaţie, precum şi reducerea riscului de refuz al mărfii la recepţie şi a penalităţilor aferente din partea lanţurilor din comerţul modern", se arată în comunicat.
Reprezentanţii Chep precizează că firmele care optează pentru externalizarea riscurilor şi a ineficienţelor asociate cu managementul paleţilor îşi reduc costurile de livrare, costurile cu personalul, timpul alocat acestor operaţiuni, distanţele de transport şi kilometrii parcurşi fără încărcătură.
"Dezvoltarea companiilor din FMCG poate fi corelată şi cu standardizarea şi creşterea eficienţei în Supply Chain", a declarat Gabriel Andronescu, Country General Manager, CHEP România.
Compania a raportat la jumătatea anului 2015 o cifră de afaceri de aproximativ 4,8 milioane USD (18,8 milioane RON), în creştere cu peste 30% faţă de prima jumătate a anului 2014. În prezent, CHEP România derulează cea mai mare parte din business în categoria produselor de curăţenie şi igienă personală (40%), băuturi (20%), produse alimentare (20%), ulei (10%) şi consumabile din hârtie şi ambalaje (10%).
În viitorul apropiat, furnizorul de soluţii logistice se aşteaptă să vadă, pe lângă creşterea solicitărilor de paleţi de dimensiune Euro, o accentuare a numărului de solicitări pentru paleţii de tip display aflaţi în portofoliu (jumătatea şi sfertul de palet). Aceştia sunt concepuţi pentru creşterea vânzărilor şi a vizibilităţii în magazine, fiind uşor de implementat în diversele formate de retail. Creşterea acestei categorii de produse este corelată cu dezvoltarea accelerată a retailului modern, prin formate de magazine de tip discount şi proximitate.