Vânzările de aparate de aer condiţionat s-au dublat în primele 7 luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2022, potrivit unei analize a magazinului online evoMAG, transmite news.ro.
"Temperaturile ridicate din perioada verii determină tot mai mulţi români să achiziţioneze aparate de aer condiţionat. Cele mai mari vânzări de astfel de echipamente au loc vara, în mod tradiţional. Însă, nevoia mai mare de confort termic a împins, momentul de cumpărare mai devreme în an", anunţă compania.
Vânzările de aparate de aer condiţionat s-au dublat, astfel, în primele 7 luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2022, potrivit unei analize evoMAG.
"Odată cu dorinţa mai mare de cumpărare pentru aparatele de aer condiţionat, a crescut şi diversitatea în categorie. La evoMAG, am dublat stocul de produse şi reuşim, astfel, să asigurăm livrarea mai rapidă a comenzilor. În prezent, evoMAG listează peste 150 de modele disponibile, de la peste 20 de furnizori şi acoperă toata plaja de produse în acord cu nevoile clienţilor", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG, menţionând că, spre deosebire de anul trecut, aparatele de aer condiţionat sunt mai accesibile, preţurile de vânzare fiind mai mici cu circa 10%.
Potrivit analizei evoMAG, preţul mediu pentru aparatele de aer condiţionat variază între 1.500 şi 2.500 de lei, iar cele mai multe produse sunt achiziţionate, în medie, cu circa 1.700 de lei.
În preferinţele consumatorilor români, se distanţează brandurile cunoscute, precum: Gree, Yamato, Haier, Midea, Hitachi şi Samsung.
Totodată, la achiziţia acestora, românii preferă ca aparatele de aer condiţionat să fie: eficiente energetic, cu o capacitate de peste 12.000 de BTU, cu funcţie de încălzire şi, eventual, ventilare şi dezumidificare; să poată fi conectate la Internet prin Wi-Fi; uşor de întreţinut; dar şi uşor de accesat şi setat, de controlat şi programat, cu control din aplicaţii dedicate.
"Avem o cerere mult mai mare anul acesta pentru instalarea echipamentelor de aer condiţionat. Tot mai mulţi români preferă achiziţia de pachete de servicii care includ montaj autorizat, dar şi kit-ul de instalare. Astfel, de la începutul anului, vânzările de servicii de instalare de aer condiţionat au crescut cu peste 300%, iar în proporţie de 10% aparatele de aer condiţionat se vând împreună cu serviciile de instalare, în creştere uşoară faţă de anul trecut", spune Alexandra Bălăianu, sales manager la evoMAG.
Media duratei de instalare pentru acare optează românii este de aproximativ 3 zile, evoMAG oferind servicii de montaj în 1-2 zile lucrătoare, în 3-5 zile lucrătoare şi în 6 - 9 zile lucrătoare.
evoMAG este o companie din industria de comerţ electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care şi trotinete şi accesorii pentru trotinete) şi pentru casă şi grădină, iar acum 3 ani a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu.
evoMAG a fost fondată de Mihai Pătraşcu, care ocupă, în continuare, poziţia de director general. Compania a atras recent o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai mari firme de capital de risc axate pe tehnologie din România.