ANALIZĂ EY: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre o dominaţie a vânzărilor

S.B.
Miscellanea / 12 ianuarie 2023

Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre o dominaţie a vânzărilor

Vânzările de vehicule electrice (VE) în SUA, China şi Europa vor depăşi toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit unei noi cercetări şi analize EY.

Cifrele provin din EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoză bazat pe inteligenţă artificială (AI), care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule uşoare până în 2050.

Cele mai recente previziuni arată că, până în 2027, vânzările de vehicule electrice în Europa le vor depăşi pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendinţă care se va repeta atât în China, cât şi în SUA până în 2032. În cazul Europei şi al Chinei, acest lucru se va întâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar în cazul SUA cu patru ani mai repede. În SUA, schimbarea este determinată de investiţiile continue în electrificare, statele fruntaşe fiind, printre altele, California, New York, Washington şi Massachusetts. Analiza arată, de asemenea, că, până în 2040, vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă se vor reduce la mai puţin de 1% din vânzările globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România: "În condiţiile în care se preconizează o tendinţă globală accelerată spre dominarea vânzărilor de vehicule electrice, întrebarea cheie pentru România va fi cât de repede ne putem adapta atât legislaţia, cât şi stimulentele fiscale pentru a încuraja investiţiile de capital într-o reţea de staţii de încărcare şi, de asemenea, să încurajăm investiţiile digitale şi tehnologice în reţeaua electrică pentru a susţine cererea flexibilă care va urma - venituri şi ieşiri de energie atât din fermele de energie regenerabilă, cât şi din vehiculele electrice".

Creşterea vânzărilor de vehicule electrice continuă

Cererea în creştere a consumatorilor, susţinută de politicile şi stimulentele guvernamentale, împreună cu obiectivele agresive de electrificare ale producătorilor de echipamente originale (OEM), au accelerat tranziţia către adoptarea VE în toate cele trei regiuni cheie - Europa, SUA şi China. Beneficiile unui ecosistem de mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt acum conştientizate la o scară mai mare, ceea ce a dus la investiţii substanţiale în toate cele trei regiunile în vederea creării infrastructurii VE şi a tranziţiei de la un ecosistem de mobilitate bazat pe combustibili fosili, la unul electric.

O modalitate mai bună de a prognoza

Analiştii auto şi oamenii de ştiinţă din domeniul datelor de la EY au construit EY Mobility Lens Forecaster pe baza unui model de reţea neuronală care utilizează inteligenţa artificială pentru a analiza mai multe variabile care influenţează cererea şi oferta de mobilitate. Printre acestea se numără variabile care reflectă comportamentul consumatorilor, tendinţele de reglementare, evoluţia tehnologiei (vehicul şi ecosistem) şi strategiile anunţate de producători. Modelul este actualizat în mod regulat cu noi date de intrare pe piaţă pentru a ţine pasul cu realitatea în continuă schimbare, inclusiv cu aspectele disruptive şi tehnologia disponibilă. Pe măsură ce previziunile sale sunt comparate cu rezultatele reale, modelul îşi ajustează calculele şi învaţă din eventualele greşeli pentru previziunile viitoare, devenind, în esenţă, mai inteligent şi mai precis în timp.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Preturile de achizitie,mentenenta si cresterea tarifele

    statiilor de incarcare nu arata deloc bine ptr. e-masini, 

    cresterea vanzarilor NU sunt date de cumparatori

    persoane fizice deocamdata 

    In Germania vanzarile de ev au ajuns deja la 50% in decembrie, asta e tendinta inevitabila, orice ar zice toti haterii inversunati ai masinilor electrice. Pana la urma vor ajunge si in Romania majoritare masinile elctrice, fiindca vin chinezii cu preturi similare cu masinile hibride si pe motorina (preferatele romanilor).

    Eu am o amarata de Dacie Spring, pe care am dat 8.000 euro. Ca masina de oras e perfecta, consuma 10-12 kWh/100km in oras, te stercori si parchezi usor, iar pe curent am dat practic 0 lei in ultimul an (am incarcat la Kafland cu 5 cupoane gratuite pe luna, primite la cumparaturi de 500 lei). Si acasa daca incarc ma costa maxim 10 lei/100km (am contract Hidroelectrica, cu consum nelimitat la 0,75 lei/kWh). La drum lung e inca dificil la noi, ca nu sunt statii de incarcare, dar se vor face pana la urma. Pentru 2-3 drumuri lungi pe an inca mai pastrez un Logan, care mai mult rugineste in curte nefolosit. 

    1. In Germania vanzarile de e-masini in 2021 (date oficiale)

      au fost de 10.5 % din totalul vanzarilor

      inainte de comentarii nu strica un pic de documentare 

      EVs Take 55% Of The German Auto Market In December!

      Tesla Model 3 = 17940 

      Tesla Model Y = 12871 

      Fiat 500E = 12779 

      VW ID.3 = 12644 

      VW ID.4/ID.5 = 12177 

      Opel Mokka = 6865 

      Dacia Spring = 6829 

      Seat Born = 6632 

      Hyundai Kona = 6107 

      Renault Megane = 5774 

      Hyundai Ioniq = 5407 

      Opel Corsa = 5325 

      Audi E-tron = 4836 

      VW Up! = 4820 

      Audi Q4 E-tron = 4737 

      Peugeot E-208 = 3839 

      Smart ForTwo = 3829 

      Mini Cooper = 3738 

      Polestar 2 = 3629

      Skoda Eniaq = 3482 

      In luna decembrie statul si companiile

      cheltuie banii sa-l nu piarda/sau impozitate

      cifra de 10,5 % este pe tot anul 2021 

      În testele pe frig efectuate de Green NCAP, Dacia Spring a înregistrat un consum de 22,5 kWh, oferind o autonomie de circa 145 de kilometri. Iar proprietarii de Spring mărturisesc, pe pagina de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)”, că se poate și mai rău, consumul putând ajunge și la 25 kWh și autonomia, la circa 100 de kilometri.

      Si unde sfatuiesti tu sa parcheze bucurestenii cele doua masini pe care trebuie sa le aiba: una de drum lung si una de oras, plus una pentru sotie de dus copiii la scoala. Trei masini de familie?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb