Vânzările de vehicule electrice (VE) în SUA, China şi Europa vor depăşi toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit unei noi cercetări şi analize EY.
Cifrele provin din EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoză bazat pe inteligenţă artificială (AI), care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule uşoare până în 2050.
Cele mai recente previziuni arată că, până în 2027, vânzările de vehicule electrice în Europa le vor depăşi pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendinţă care se va repeta atât în China, cât şi în SUA până în 2032. În cazul Europei şi al Chinei, acest lucru se va întâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar în cazul SUA cu patru ani mai repede. În SUA, schimbarea este determinată de investiţiile continue în electrificare, statele fruntaşe fiind, printre altele, California, New York, Washington şi Massachusetts. Analiza arată, de asemenea, că, până în 2040, vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă se vor reduce la mai puţin de 1% din vânzările globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.
Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România: "În condiţiile în care se preconizează o tendinţă globală accelerată spre dominarea vânzărilor de vehicule electrice, întrebarea cheie pentru România va fi cât de repede ne putem adapta atât legislaţia, cât şi stimulentele fiscale pentru a încuraja investiţiile de capital într-o reţea de staţii de încărcare şi, de asemenea, să încurajăm investiţiile digitale şi tehnologice în reţeaua electrică pentru a susţine cererea flexibilă care va urma - venituri şi ieşiri de energie atât din fermele de energie regenerabilă, cât şi din vehiculele electrice".
Creşterea vânzărilor de vehicule electrice continuă
Cererea în creştere a consumatorilor, susţinută de politicile şi stimulentele guvernamentale, împreună cu obiectivele agresive de electrificare ale producătorilor de echipamente originale (OEM), au accelerat tranziţia către adoptarea VE în toate cele trei regiuni cheie - Europa, SUA şi China. Beneficiile unui ecosistem de mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt acum conştientizate la o scară mai mare, ceea ce a dus la investiţii substanţiale în toate cele trei regiunile în vederea creării infrastructurii VE şi a tranziţiei de la un ecosistem de mobilitate bazat pe combustibili fosili, la unul electric.
O modalitate mai bună de a prognoza
Analiştii auto şi oamenii de ştiinţă din domeniul datelor de la EY au construit EY Mobility Lens Forecaster pe baza unui model de reţea neuronală care utilizează inteligenţa artificială pentru a analiza mai multe variabile care influenţează cererea şi oferta de mobilitate. Printre acestea se numără variabile care reflectă comportamentul consumatorilor, tendinţele de reglementare, evoluţia tehnologiei (vehicul şi ecosistem) şi strategiile anunţate de producători. Modelul este actualizat în mod regulat cu noi date de intrare pe piaţă pentru a ţine pasul cu realitatea în continuă schimbare, inclusiv cu aspectele disruptive şi tehnologia disponibilă. Pe măsură ce previziunile sale sunt comparate cu rezultatele reale, modelul îşi ajustează calculele şi învaţă din eventualele greşeli pentru previziunile viitoare, devenind, în esenţă, mai inteligent şi mai precis în timp.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 18:17)
Preturile de achizitie,mentenenta si cresterea tarifele
statiilor de incarcare nu arata deloc bine ptr. e-masini,
cresterea vanzarilor NU sunt date de cumparatori
persoane fizice deocamdata
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 18:32)
In Germania vanzarile de ev au ajuns deja la 50% in decembrie, asta e tendinta inevitabila, orice ar zice toti haterii inversunati ai masinilor electrice. Pana la urma vor ajunge si in Romania majoritare masinile elctrice, fiindca vin chinezii cu preturi similare cu masinile hibride si pe motorina (preferatele romanilor).
Eu am o amarata de Dacie Spring, pe care am dat 8.000 euro. Ca masina de oras e perfecta, consuma 10-12 kWh/100km in oras, te stercori si parchezi usor, iar pe curent am dat practic 0 lei in ultimul an (am incarcat la Kafland cu 5 cupoane gratuite pe luna, primite la cumparaturi de 500 lei). Si acasa daca incarc ma costa maxim 10 lei/100km (am contract Hidroelectrica, cu consum nelimitat la 0,75 lei/kWh). La drum lung e inca dificil la noi, ca nu sunt statii de incarcare, dar se vor face pana la urma. Pentru 2-3 drumuri lungi pe an inca mai pastrez un Logan, care mai mult rugineste in curte nefolosit.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 20:08)
In Germania vanzarile de e-masini in 2021 (date oficiale)
au fost de 10.5 % din totalul vanzarilor
inainte de comentarii nu strica un pic de documentare
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 23:08)
EVs Take 55% Of The German Auto Market In December!
Tesla Model 3 = 17940
Tesla Model Y = 12871
Fiat 500E = 12779
VW ID.3 = 12644
VW ID.4/ID.5 = 12177
Opel Mokka = 6865
Dacia Spring = 6829
Seat Born = 6632
Hyundai Kona = 6107
Renault Megane = 5774
Hyundai Ioniq = 5407
Opel Corsa = 5325
Audi E-tron = 4836
VW Up! = 4820
Audi Q4 E-tron = 4737
Peugeot E-208 = 3839
Smart ForTwo = 3829
Mini Cooper = 3738
Polestar 2 = 3629
Skoda Eniaq = 3482
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 23:26)
In luna decembrie statul si companiile
cheltuie banii sa-l nu piarda/sau impozitate
cifra de 10,5 % este pe tot anul 2021
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2023, 01:44)
În testele pe frig efectuate de Green NCAP, Dacia Spring a înregistrat un consum de 22,5 kWh, oferind o autonomie de circa 145 de kilometri. Iar proprietarii de Spring mărturisesc, pe pagina de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)”, că se poate și mai rău, consumul putând ajunge și la 25 kWh și autonomia, la circa 100 de kilometri.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2023, 01:46)
Si unde sfatuiesti tu sa parcheze bucurestenii cele doua masini pe care trebuie sa le aiba: una de drum lung si una de oras, plus una pentru sotie de dus copiii la scoala. Trei masini de familie?