Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piaţa din România prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA, companie parte din Grupul Samelet, conform unui comunicat transmis redacţiei. Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025.
Cu o prezenţă în peste 110 ţări şi regiuni şi peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery îşi continuă expansiunea internaţională şi va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe pieţe din Europa în cursul acestui an, transmiţând un mesaj puternic la nivel global privind nivelul tehnologic al brandului Chery. Compania este pregătită să respecte reglementările europene şi să concureze direct cu producătorii auto tradiţionali.
Chery îşi consolidează prezenţa strategică în Europa printr-o strategie tehnologică amplă, axată pe trei direcţii principale: vehicule electrice, hibride şi cu motor termic, rămânând fidel viziunii sale originale de a deveni "brandul de familie preferat la nivel global". În continuare, compania îşi va dezvolta activitatea în sectoare cheie, precum lansarea de noi produse, marketing şi construcţia brandului.
România devine una dintre pieţele cheie în regiune pentru brandul care a crescut constant în ultimii ani, ajungând la peste 2,6 milioane de unităţi vândute la nivel global în 2024, cu 38% mai mult faţă de anul anterior.
"AUTO ITALIA şi Grupul Samelet sunt onoraţi să fie aleşi de Chery pentru importul şi distribuţia brandului Chery în România. Parteneriatul nostru se bazează pe o viziune comună, orientată către client, şi pe o prezenţă solidă, resurse consistente şi leadership dovedit pe piaţa din România, pentru a răspunde cu succes nevoilor clienţilor, într-un peisaj auto aflat într-o continuă transformare", a declarat Adrian Narcis Ghiţă, CEO al Grupului AUTO ITALIA.
Compania va pune accentul în principal pe modelele plug-in hybrid, mizând pe avantajele sistemelor hibride pentru a oferi consumatorilor caracteristici competitive şi opţiuni de propulsie eficiente energetic, potrivit comunicatului.
"Această colaborare cu parteneri din ţări europene reprezintă un reper important în strategia globală de extindere a Chery. Obiectivul nostru nu este doar să vindem maşini în Europa, ci să ne stabilim aici pe termen lung şi să construim, împreună cu partenerii locali, un ecosistem de afaceri sustenabil", a spus Zhang Shengshan, Director General Adjunct al Chery International.
În 2025, Chery va acorda prioritate lansării generaţiei a patra a modelelor TIGGO7 şi TIGGO8, ambele echipate cu sistemul Chery Super Hybrid (CSH). Tehnologia CSH a fost distinsă cu premii de prestigiu în industrie, precum includerea în topul "China Heart - Top 10 Motoare şi Sisteme Hibride". După peste două decenii de inovaţie continuă, CSH redefineşte valoarea unui sistem hibrid prin trei componente esenţiale: motorul dedicat de generaţia a cincea, care stabileşte un nou reper în eficienţa consumului, cu un randament termic de 44,5%; transmisia hibridă electrică fără trepte DHT, ce oferă performanţe foarte mari - acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 8,5 secunde; pachetul de baterii de înaltă performanţă, capabil să funcţioneze în condiţii extreme, de la -35°C până la +60°C, susţinut de nouă moduri de operare inteligente. Această combinaţie de eficienţă ridicată, performanţă, siguranţă şi tehnologie avansată poziţionează sistemul CSH drept un nou reper în piaţa globală a sistemelor hibride.
Modelele TIGGO7 şi TIGGO8 combină designul de ultimă generaţie, tehnologiile inteligente şi sistemele de propulsie de înaltă eficienţă, răspunzând astfel aşteptărilor consumatorilor europeni în materie de performanţă şi responsabilitate faţă de mediu.
Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Chery din Frankfurt va juca un rol strategic în intrarea companiei pe piaţa europeană. Acesta va avea o contribuţie esenţială la alinierea tehnologiilor Chery cu reglementările europene şi cu dinamica pieţei, sprijinind dezvoltarea adaptivă şi permiţând crearea unor vehicule adaptate standardelor europene în proporţie de 100%, se precizează în comunicat.
Opinia Cititorului