Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale preţurilor, pe fondul creşterii inflaţiei şi a scumpirilor la combustibili, gaze şi energie electrică, arată o analiză de piaţă realizată de Innoship, o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluţie globală de management al livrărilor pentru magazinele online şi care oferă acestora acces la 65 de curieri naţionali şi internaţionali într-o singură platformă, conform unui comunicat remis redacţiei.
În acest context, piaţa de e-Commerce va traversa, o perioadă de presiune sporită, în contextul creşterii preţurilor la serviciile conexe.
Lupta pentru păstrarea competitivităţii în mediul online va deveni şi mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022.
Rata anuală a inflaţiei a urcat la 8,53% în luna februarie 2022, de la 8,35% în ianuarie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Majorarea preţurilor serviciilor de curierat intervine, aşadar, într-un context dificil, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, potrivit INS.
În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să menţină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alţi curieri încă nu au luat o decizie în acest sens.
Potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerţului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, subliniază sursa citată.
Totuşi, creşterea a fost uşor sub previziunile iniţiale potrivit cărora s-ar fi aşteptat o creştere cu 15% şi vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.
"În contextul economic actual, plin de scumpiri variate, magazinele online vor câştiga un avantaj competitiv prin menţinerea unei balanţe optime între un cost de curierat cât mai scâzut şi o performanţă a livrării pe măsura aşteptărilor", este de părere Viorela Lucescu, Head of Marketing & Growth Innoship.
Competiţia va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre cetăţeni au utilizat internetul cel puţin o dată în 2021, în creştere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020.
44% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puţin o cumpărătură online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar - per ansamblu - numărul cumpărătorilor online a crescut, dată fiind creşterea bazei de internauţi.
Potrivit analizei realizate de Innoship, experienţa de cumpărare va face diferenţa în piaţă. Magazinele online competitive sunt acelea care au reuşit să investească în tehnologii care îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.
Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor.
De asemenea, un proces de livrare rapid şi flexibilitatea multiplelor opţiuni de livrare oferite la check-out vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările.
Printr-o alocare inteligentă a comenzilor către curierul potrivit, Innoship le oferă magazinelor online posibilitatea de a scădea costurile lunare de livrare cu până la 25%.
Innoship oferă magazinelor online posibilitatea să implementeze rapid opţiuni de livrare în check-out la puncte fixe (lockers, benzinării, oficii poştale, etc.) şi să crească rata de conversie cu până la 30%, menţionează sursa citată.