ANALIZĂ LIMITLESS AGENCY:  După inflaţia de anul trecut, piaţa de marketing digital îşi revine

G.D.
Macroeconomie / 27 februarie 2023

Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency

Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency

Limitless Agency preconizează că piaţa de servicii de marketing digital îşi revine în 2023, după inflaţia ridicată de anul trecut, conform unui comunicat nremis redacţiei. Compania înregistrează o creştere de aproape 100% a cererii pentru servicii promovare PPC şi SEO la început de 2023 faţă de primul semestru de anul trecut şi estimează o majorare de 30% a cifrei de afaceri, la 4,2 milioane de euro, până la finalul anului.

Potrivit sursei citate, creşterea dublă a interesului pentru servicii de marketing digital este generată de creşterea accelerată a vânzărilor online la început de an, după ce în 2022 creşterile din ecommerce au fost mai mici decât în alţi ani pe fondul inflaţiei ridicate. Astfel, în prezent, Limitless Agency are aproape 400 de clienţi din domenii ca fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, pentru care are în desfăşurare peste 3.000 de campanii online.

Potrivit unei analize Limitless Agency, cea mai mare creştere a cererii este pentru servicii SEO (Search Engine Optimization), care reprezintă 60% din business-ul Limitless Agency şi care în campaniile din 2023 a adus o creştere a performanţei de 84%. Cererea pentru servicii SEO este urmată de cererea pentru pentru servicii de tip PPC (pay-per-click), care reprezintă 40% din business-ul Limitless Agency.

"Dacă în 2021 interesul faţă de serviciile de digital marketing a scăzut cu 7%-10% faţă de anul anterior, în 2022 cererea pentru promovare online a început să crească, vârful fiind atins în august, când a fost înregistrată o creştere de 30% faţă de 2020. După inflaţia de anul trecut, în 2023 piaţa indică un parcurs spectaculos, cu o creştere de 35% faţă de decembrie 2022 şi cu interes aproape dublu comparativ cu prima jumătate a anului trecut", declară Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

În 2022, bugetele investite în digital marketing au crescut cu 6,3%, la peste 600 milioane de euro, potrivit datelor Meltwater. Dintre acestea, peste 220 milioane de euro, în creştere cu 5,3% faţă de 2021, au fost investite în reclame de tip Search şi peste 213 milioane de euro, mai mult cu 5% faţă de 2021, au fost investite în reclame de tip bannere. În total, piaţa de advertising online şi offline din România se ridică la peste 610 milioane euro.

Conform reprezentaţilor Limitless Agency, evoluţia pieţei de marketing digital depinde aproape exclusiv de evoluţia industriei de ecommerce. Astfel, începutul de an indică o revenire a creşterii ecommerce-ului românesc, în care antreprenorii din online sunt tot mai dornici să investească în promovarea magazinelor lor, în care din ce în ce mai multe start-up-uri din ecommerce intră pe piaţa din România şi în care business-urile existente îşi consolidează şi mai mult poziţia în piaţă, în condiţiile în care concurenţa în ecommerce este tot mai strânsă, subliniază sursa citată.

Astfel, companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro şi 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) şi campanii SEO, vizând creşterea numărului de clienţi, creşterea vânzărilor şi a valorii comenzii medii, dar şi creşterea vizibilităţii brandului.

În desfăşurarea campaniilor de promovare şi analizarea datelor din online sunt folosite tot mai mult tehnologiile avansate, în special cele bazate pe inteligenţă artificială, pentru a creşte traficul în magazine online şi valoarea vânzărilor. Astfel, în ultimii ani, Limitless Agency a crescut adopţia inteligenţei artificiale în procesele companiei, folosind cu precădere platforma TRUDA, cea mai avansată tehnologie de analiză a datelor şi a performanţei produselor dintr-un magazin online, pentru a genera vânzări mai mari clienţilor.

"2023 este anul inteligenţei artificiale (AI), care a prins amploare foarte mare în ultimele luni. Atât oamenii de marketing, cât şi antreprenorii vor avea mult de câştigat prin folosirea acestor tool-uri pentru îmbunătăţirea proceselor interne. Noi am început să folosim şi să testăm mai multe soluţii pentru a eficientiza task-urile zilnice şi pentru a îmbunătăţi campaniile de SEO şi de Google Ads şi Facebook Ads, având rezultate foarte bune prin intermediul tehnologiei TRUDA, care oferă analize complete şi complexe despre produsele care aduc vânzări şi profit şi cele care nu aduc rezultate", adaugă Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Astfel, în 2023, Limitless Agency va investi şi mai mult în adopţia inteligenţei artificiale în procesele agenţiei, în optimizarea proceselor de creare anunţuri pentru campanii şi în analiza în timp real a vânzarilor din magazinele online. Prin noile investiţii, compania vrea să-şi consolideze prezenţa pe piaţa de marketing digital locală şi să se extindă în Europa şi Statele Unite, se menţionează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb