Magazinele online pierd lunar şansa de a-şi creşte veniturile cu până la 30%, iar în peste 70% din cazuri sunt alocate greşit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanţei produselor, arată o analiză realizată de TRUDA, business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în general, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de acestea, fiind considerate produse HERO sau tractor pentru business, potrivit unei analize TRUDA asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălţăminte, accesorii fashion, food&bio, casă şi grădină, puericultură, cărţi, mobilă şi make-up.
"Deşi tendinţa brandurilor este să promoveze prin Google Ads aproape toate produsele din portofoliu, implicit produse care nu aduc vânzări, realitatea arată că doar o mică parte din produse generează venituri. Le recomandăm magazinelor online să-şi concentreze atenţia şi bugetele de marketing pe acele produse performante pentru a putea creşte vânzările şi implicit profitul, dar şi pentru a reduce costurile de promovare. Business-urile online trebuie să analizeze produsele pe care le comercializează , iar cu tool-urile potrivite pot fi analizate corect rezultatele aduse de acestea", spune Cătălin Macovei, fondator TRUDA şi specialist cu 10 ani de expertiză în marketing digital.
Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienţi, fiind obţinută astfel o creştere de până la 30% a ratei de conversie şi de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obţinută şi o reducere a costurilor de marketing cu cel puţin 20%, potrivit datelor TRUDA.
"Prin TRUDA, care este o tehnologie unică pe piaţa românească, analizăm fiecare produs în parte pentru a înţelege de ce este cumpărat, de ce aduce venituri sau de ce nu este de interes pentru clienţi şi, ulterior, potrivim produsele performante cu cumpărătorul ideal. Astfel ajutăm magazinele online să-şi crească business-urile şi să-şi optimizeze costurile", adaugă Cătălin Macovei, fondatorul TRUDA.
Pentru a putea identifica produsele performante acestea sunt etichetate pe categorii - produse performante, produse în trend, produse neperformante, interval de preţ. În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele HERO (performante) au consumat doar 12,3%. Costul per tranzacţie a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising, subliniază sursa citată.
Pentru 2023, reprezentanţii TRUDA le recomandă magazinelor online să găsească un echilibru între a promova produse către clienţii deja existenţi şi potenţialii clienţi şi să identifice produsele care sunt foarte bune şi cele care trag business-ul în jos. Ca tendinţe, CPC-ul (cost per click) va continua să crească, iar cele mai cumpărate produse vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei, în acest caz 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.
Cum funcţionează tehnologia TRUDA
Platforma se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. TRUDA apoi rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.
În baza machine learning, TRUDA analizează produsele şi venitul generat de aceastea, le etichetează după criterii relevante pentru fiecare business în parte (venit, cantitate, preţul produsului, trenduri, viteza de vânzare, produse toxice şi produse tractor - HERO) şi sugerează campanii de marketing. Astfel, fiind identificate produsele care doar generează costuri, fără să aducă vânzări (şi le poate elimina din campanii), magazinele online pot promova numai acele produse care aduc venituri şi pot eficientiza costurile de marketing.
Implementarea sistemului TRUDA pentru magazine online este realizată de echipa TRUDA, formată din 5 specialişti în marketing digital. Costul serviciilor de implementare, analiză şi consultanţă specializată porneşte de la 350 euro, fiind oferite şi servicii customizate în funcţie de nevoile fiecărui magazin online. Campaniile de marketing sunt desfăşurate de antreprenor, agenţia de marketing sau specialistul de marketing, care are în continuare control, se menţionează în comunicat.