ANALIZĂ VERIZON: "Lucrul la distanţă nu mai este beneficiu, lux sau comoditate"

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 18 iunie 2020

"Lucrul la distanţă nu mai este beneficiu, lux sau comoditate"

Presiunile care, de-a lungul anilor, au îndreptat tot mai mult munca de birou către lucrul la distanţă s-au dezvoltat, dar, cu toate acestea, nimeni nu ar fi putut anticipa schimbarea seismică din domeniu, generată de pandemia de COVID-19, potrivit unei analize Verizon, citată de cxotoday.com.

Aceasta arată că lucrul la distanţă este o preocupare constantă pentru liderii de afaceri de pe glob şi, într-un asemenea context, think tank-urile, întreprinderile, cadrele didactice şi analiştii îşi exprimă părerile asupra tendinţelor tehnologice pe care le consideră de impact asupra locului de muncă al viitorului şi asupra modului în care tehnologiile în cauză contu­rează investiţiile în afaceri.

Sursa aduce în atenţie faptul că, acum, funcţii întregi ale multor organizaţii globale sunt realizate de la distanţă, iar acest lucru pare să modifice permanent modul în care oamenii privesc piaţa muncii.

Lucrul la distanţă nu mai este beneficiu, lux sau comoditate în prezent, fiind mai mult decât un program actual pentru organizaţiile care doresc să îşi desfăşoare activitatea în mod obişnuit. Analiza consideră că liderii de business vor trebui să utilizeze acest punct de cotitură ca să genereze un avantaj competitiv durabil pentru organizaţiile lor în "noul normal".

St. Louis Federal Reserve Bank: "În ultimii 30 de ani, lucrul de la distanţă în SUA a crescut cu 7%, anual"

Chiar înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, lucrul la distanţă a crescut constant în multe ţări de pe glob. De exemplu, St. Louis Federal Reserve Bank a constatat că, în ultimii 30 de ani, lucrul de la distanţă în Statele Unite ale Americii a crescut cu 7%, anual. În pofida acestei creşteri, doar 7% dintre civilii americani au în prezent acces la un "loc de muncă flexibil", potrivit Biroului de Statistică a Muncii din SUA.

Prin urmare, multe organizaţii au rămas în mare măsură, până la pandemia de COVID-19, adepte ale ideii locului de muncă la birou. Un motiv pentru această tendinţă ar putea fi, conform sursei, faptul că multe întreprinderi consacrate au sedii construite în secolul trecut, iar lumea corporativă este încă definită în primul rând de "baby boomers" - cei născuţi între 1946 şi 1964, care au intrat în câmpul muncii înainte să existe telefoane mobile, computere personale şi internet.

Pentru aceştia, biroul este locul în care se munceşte, iar însuşi conceptul lucrului la distanţă poate naşte îngrijorări cu privire la productivitate şi motivaţie. Acesta este motivul pentru care, înaintea pandemiei, multe organizaţii nu au permis lucrul la distanţă ca parte a activităţii lor, notează analiza, adăugând că acele organizaţii care au fost în mare parte construite în jurul unui model bazat pe birouri sunt cele care au depus cele mai mari eforturi în ultimele săptămâni ca să-şi configureze capacităţile de lucru la distanţă.

"Suntem în mijlocul celui de-al treilea val al muncii de la distanţă"

Analiza arată că există patru valuri de muncă de la distanţă, iar acum suntem în mijlocul celui de-al treilea val, indus de pandemia de COVID-19. Studiul subliniază că actuala criză COVID-19 stârneşte ambiţiile organizaţiilor de a îmbrăţişa munca la distanţă ca fiind "noul normal".

Conform Verizon, în noul context, directorii de investiţii de pe glob trebuie să găsească soluţii pentru orientarea către munca la distanţă.

"Interesant este că, în ultimii ani, am văzut deja presiuni pe modurile tradiţionale de lucru, din diverse direcţii, inclusiv pe fondul impactului economiei bazate de partajare asupra stilului de viaţă, al scăderii treptate a eficienţei navetei, al luptei pentru talentul generaţiei milenialilor şi al impactului crizei climatice asupra călătoriilor aeriene", notează analiza, adăugând: "Acesta este, probabil, motivul pentru care multe locuri de muncă au început deja să fie activate de la distanţă - de la centre de contact la servicii destinate clienţilor, de la operaţiuni de programare a computerelor până la vânzări, de la introduceri de date, facturare medicală, până la codare sau proiectare.

Ceea ce devine clar este că «noul normal» post-COVID-19 va fi diferit".

Potrivit firmei de consultanţă Boston Consulting Group (BCG), "confortul lucrului de la distanţă va contura noul nostru loc de muncă", în condiţiile în care aranjamentele de lucru flexibile vor fi din ce în ce mai prezente.

Sursa anticipează că, în cel de-al patrulea val de lucru de la distanţă (post-COVID-19), organizaţiile care doresc să aibă un avantaj competitiv sustenabil vor trebui să rezolve un set de provocări atât în privinţa tehnologiilor, cât şi a personalului, şi să îmbine într-o mod coerent atragerea şi păstrarea talentelor, cu implicarea angajaţilor şi eficacitatea angajării partenerilor.

La baza acestui val vom vedea un set de noi tehnologii care capătă acum formă, precum inteligenţa artificială (AI), învăţarea automată (Machine Learning - ML), detectarea spaţială şi cartografierea, potrivit Verizon.

Sursa menţionează, spre exemplu, faptul că lucrătorii de la distanţă vor avea nevoie de acces la experţi, operatori de call center, de un mediu în care problemele de securitate şi confidenţialitate a datelor să fie bine abordate. "Este esenţial ca întreprinderile să înceapă cu nevoile utilizatorului şi să creeze o experienţă a utilizatorului susţinută de tehnologiile suport, creând un mediu de lucru prietenos şi extrem de funcţional", potrivit sursei.

"Directorul de investiţii, un participant proactiv în implementarea schimbărilor"

Provocările generate de extinderea forţei de muncă la distanţă trebuie să fie în atenţia tuturor liderilor unei organizaţii, cu deosebire a directorilor de investiţii, a directorilor de risc şi a celor de securitate a informaţiei, care trebuie să lucreze împreună ca să le rezolve, notează sursa.

Conform acesteia, directorul de investiţii trebuie să fie un participant proactiv în implementarea schimbărilor, care să descrie avantajul competitiv şi să demonstreze în mod clar legătura dintre agenda tehnologică şi oferta de valoare a angajaţilor companiei.

"Deschiderea posibilităţii de a lucra de la distanţă către mai mulţi angajaţi demonstrează că aceasta poate funcţiona, deci poate fi o parte a noului plan operaţional al unei companii", notează analiza, menţionând că acest lucru presupune renunţarea la vechiul plan, care putea presupune, spre exemplu, o actualizare a computerelor, o implementare globală de software sau o nouă reţea extinsă.

Analiza aduce în atenţie faptul că, în general, directorii de investiţii fac planuri pentru evenimente fără precedent, însă natura globală a pandemiei COVID-19 a luat prin surprindere mulţi lideri, care nu au fost conştienţi anterior de ceea ce se poate întâmpla (chiar gândindu-se la o pandemie).

"În cadrul acestui nou val, rolul directorilor de investiţii în gestionarea agendei ultimelor trei valuri rămâne acelaşi", conform analizei, care precizează: "Directorul de investiţii trebuie să pună acum accentul pe următorul val de construcţie tehnologică, iar pregătirea timpurie este cheia".

Potrivit sursei, acum, când majoritatea oamenilor vorbesc despre lucrul la distanţă, se referă la munca de acasă, ceea ce multe persoane fac în prezent. Dar, chiar înainte de a intra în pandemie, cercetările Gartner sugerau că "până în 2030, cererea de muncă la distanţă va creşte cu 30% din cauza generaţiei Z (n.r. născută între sfârşitul anilor 1990 şi începutul anilor 2010), care intră pe deplin pe piaţa muncii".

Cu toate acestea, modelul de lucru trebuie să fie flexibil, fiind esenţială capacitatea de a lucra "de oriunde", nu doar de acasă. Provocarea directorilor de investiţii este aceea că majoritatea construcţiilor actuale la locul de muncă nu pot fi complet dimensionate ca să susţină un model flexibil de lucru la distanţă, după cum notează analiza. De aceea, sursa atrage atenţia că sunt necesari şase factori pentru ca un angajat să poată lucra eficient de la distanţă:

- o reţea scalabilă activată prin automatizare, cum sunt reţelele definite prin software (SDN) şi serviciile de reţea virtualizate (VNS), care pot susţine noi modele de utilizare. Astfel, lucrul poate fi transferat în afara birourilor şi este posibilă prioritizarea disponibilităţii aplicaţiilor;

- aplicaţii cloud pregătite pentru colaborare, operaţii de bază şi suport;

- conectivitate mobilă puternică şi sigură pentru accesarea aplicaţiilor, precum şi a reţelei WAN corporative (pentru cele care nu sunt activate în cloud);

- monitorizarea end-to-end a performanţei reţelei pentru menţinerea controlului, capacităţii de utilizare şi securităţii;

- implementarea securităţii zero-trust care consolidează protecţia informaţiilor sensibile în afara birourilor fizice;

- un model rezilient de asistenţă pentru utilizatorii finali şi un lanţ de aprovizionare care poate face faţă vârfurilor de cerere de telemuncă, atât în ceea ce priveşte apelurile de suport, cât şi necesarul de laptopuri, tablete sau alte dispozitive mobile.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Munca la distanță nu este și nu ar trebui privită ca un scop în sine care sa constituie un motiv, un argument de "flexibilizare" forțată.

    Sunt vizibile tot mai multe încercări de flexibilizare in detrimentul angajatului, fondate pe conceptul de munca la distanta, ar presupune renunțarea la contractele actuale și ar introduce plata angajatului cu ora - cadru care ar dinamita grav actualele relații de muncă. 

    Trebuie deci mare atenție ca aceasta așa-zisa flexibilizare sa nu se transforme într-o formă de fascism corporatist, respectiv corporația să ajungă să folosească oamenii ca pe calculatoare, roboti și echipamente pe care le scoți din priza când nu mai ai nevoie de serviciile lor. 

    Dacă se renunță la orice fel de etică în relațiile de muncă, corporația se transformă într-un lagăr de muncă tehnologizat in care androizii biologici sunt supervizați, scanați, contorizați și controlați de roboți mecanici iar asta înseamnă fascism corporatist.

    Deci, mare atenție la neatenție! 

    1. Opinia d-voastra este corecta.Din pacate acesta va fi viitorul, pentru ca asta se urmareste

    Se preteazä mânuśe la parlamentari ; da-ți ex. la copii ...

    Incet, incet ne dumirim de ce a fost necesara si la ce foloseste pandemia. Un safety test perfect pentru a masura nivelul de reactiei negative a societatii la diversele scenarii de remodelare sociala si economica. Bine ca sunt batrin si nu mai apuc vremurile noi.

    Vedeti ca reptilele corporatiste vor sa umble la Codul Muncii pentru subrezirea definitiva a pozitiei salariatului, care va avea datorii la banca garantate dar venituri absolut intamplatoare dupa cum are chef angajatorul sa-l cheme la birou. Cautati pe net propunerile USR de "flexibilizare a muncii" sa vedeti ce fascism corporatist e acolo.. contracte absolut subtiri care nu-ti garanteaza niciun fel de numar de ore - daca angajatorul n-are nevoie de tine.. te trimite acasa "ca Popa" sa te relaxezi pe banii tai.

    Asa vrea statul sa mascheze somajul... angajatorul tine angajatul pe statul de plata dar il plateste din an in Paste.. ca la "Cooperativa CUCU care nu da bani dar da de lucru".

    Mare atentie la flexibilizarea muncii ca e o veritabila capcana pentru sclavi.  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb